עובדי משרות ציבוריות – מה אתם יודעים על הפנסיה שלכם?

עובדי משרות ציבוריות רבים, לא לגמרי מבינים את הרעיון של פנסיה תקציבית. מדובר למעשה על אחת מסוגי הפנסיות המשתלמות ביותר שניתן לזכות בהן, קראו פרטים באתר https://fclaw.co.il. מדובר על אחת ההטבות השוות והמשתלמות ביותר, אשר מוענקות רק לעובדי מדינה. גובה הקצבה החודשית נקבע לפי המשכורת האחרונה שהעובד קיבל בשירות הציבורי. מדובר על משכורת שמורכבת ממשכורת יסוד פלוס כל התוספות הקבועות, כך שאין שום סיכוי שהקצבה החודשית תשחק ביחס לשכר של עובד פעיל בשירות המדינה. הקצבה מתייחסת לוותק של העובד, השנים שאותן הוא השקיע בתחום, הסכמי שכר שונים וכדומה. למעשה, נוצר מצב שבו גמלאים זוכים לקבל תוספות שחיקה לקצבה החודשית שלהם, דבר שלא משולם לעובדים הפעילים בתחום.

פנסיה תקציבית – נעים להכיר

עובדי ציבור רבים נהנים מתנאי פרישה מפנקים ביותר. למשל, הם זכאים לקבל פעם בשנה קצבת הבראה, קצבת ביגוד ומענק יובל. כל אחת מהקצבאות האלו משולמת בחודש אחר, כך שהגמלאים יכולים ליהנות בנוסף לקצבת הפנסיה הרגילה שלהם, גם מבונוסים מיוחדים אחת למספר חודשים.

מענק פרישה נחשב גם כן לאחד הבונוסים המיוחדים השמורים לכל מי שזכאי לקבל פנסיה תקציבית. מדובר על תשלום חד פעמי, אשר מיועד עבור כל מי שפורש מהשירות הציבורי בעקבות בעיות רפואיות או בעקבות פיטורין, לפני שמלאו להם 60 שנים. גובה המענק מחושב בהתאם למשכורת האחרונה של העובד.

אנשים רבים שפרשו מהשירות הציבורי, מתעניינים בתחום של היוון קצבה בפנסיה תקציבית. מדובר למעשה על המרה של הקצבה העתידית לתקופה של 6 שנים, בקבלה של סכום חד פעמי לחשבון הבנק. מדובר על אפשרות מעולה עבור כל מי שמעוניין להשקיע את הכסף בנכס, לצאת לטיול מסביב לעולם או לכל צורך אחר.

לסיכום, עובדי משרות ציבוריות רבים לא מודעים בכלל לכל התנאים ולכל הזכויות שלהם. למעשה, רוב האנשים בארץ לא טורחים בכלל להתעסק עם קרן הפנסיה שלהם, דבר שמהווה טעות חמורה. מדובר בסופו של דבר בסכום כסף משמעותי, אשר אמור לכלכל אתכם בשנות הפרישה שלכם. לכן חשוב להכיר את הזכויות שלכם, ואף להיעזר בעורך דין מקצועי כדי למצות אותן עד הסוף.