טיפים בתכנון מס לעסקים

במספר פסקי דין, בתי משפט קבעו שזוהי זכותו של המנהל לתכנן את העסק שלו, כך שהוא יוכל לשלם פחות מס. עם זאת, חלקם הוסיפו שזוהי חובתו של מומחה בנושא מס לתכן עסקאות משפטיות, על מנת שלא תהיה עתירות מס. כדי שתכנון מס יהיה לגיטימי, יש צורך במהות אמתית וכלכלית לפעולה המבוצעת. עסקה מלכותית היא עסקה מנוגדת לכל היגיון כלכלי ומטרה הינה הפחתת מס.

על מנת להבין היטב על נושא תכנון מס לעסקים, במאמר זה נפרט על תכנוני המס הבסיסים וניתן טיפים חשובים שלכל בעל עסק צריך להבין ולהכיר.

פירוט ועצות בתכנון מס לבעלי עסקים

על מנת לעזור לכל בעלי עסקים להבין יותר טוב את נושא תכנון מס, נברר אלו טיפים משמעותיים לפעולה זו:

  • כאשר החברה מרוויחה מעל מ-20,000 ₪ לחודש, ניתן להעביר הפעילות ממסגרת של עצמאי למסגרת אחרת של חברה בע"מ.

  • כאשר העסק עובד ופועל מהבית, מומלץ לבקש חלק מהוצאות של חדר העבודה, כגון, חשמל, ועד הבית, ארנונה ועוד.

  • במידה ובני הזוג עובדים ביחד בעסק, אפשר לבקש חישוב נפרד, כלומר יש להוציא תלוש משכורת לאישה או לבעל בהתאמה. עם זאת, חשוב לשמור על ראיות עבודה, לדוגמא, שמירת תכתובות פנימיות, שעות נוכחות וכדומה.

  • מומלץ לדווח על בסיס מזומן. עסקים אשר לא מחזירים במלאי, רשאים לדווח למס הכנסה על הוצאות והכנסות אשר הוצאו והתקבלו בפועל. גם אם הוצאתם חשבונית מס ללקוח, יש לנטרל אותה על מנת לדווח עליה בדיווח השנתי של מס ההכנסה, עד שהכסף יתקבל בפועל.

  • יש לדווח על מתנות אשר אתם מעניקים ללקוחות או ספקים. כל אדם אשר אתם נמצאים ביחסי עבודה עמו נחשב ללקוח או ספק. לדוגמא, אם הוזמנתם לחתונה של ספק, יש לשמור את צילום ההזמנה וצילום השיק שהענקתם לו ביום החתונה. כך מס הכנסה יכול להכיר גם את הוצאה זו.

  • הוצאות המימון ששימשו לרכישת מוצר קבוע יוכרו לצורך מס הכנסה. לכן, מומלץ לבקש מהבנק אישור או לבצע מעקב לאחר ההוצאות.

במידה ואתם מתעניינים בנושא זה, מומלץ לקבל עצות מאיש הון מקצועי, רמי ברכה.

טלפון: 08-9929982
פקס 077-2072040