נוטריון – מסמך מתורגם, אישור צוואה, אישור חיים – שירות לפרטיים, לחברות ולמוסדות

בחירת נוטריון

כדי לאתר נוטריון צריך למצוא עורך דין בעל ההכשרה המתאימה. לא כל עורך דין הוא נוטריון, אך כל נוטריון הוא עורך דין. הנוטריון עובר שלבים עד אשר מקבל את ההסמכה. הוא יושב מול ועדה המוסמכת להעניק הסמכה מתאימה, לכן בעת פנייה לעורך דין צריך לוודא כי אכן קיבל את תואר הנוטריון, ומשם ניתן לצאת לדרך משותפת של הכרת המסמכים ואישורם.

הצגת מסמך מתורגם

כאשר אתם מתבקשים להציג מסמך בשפה השונה מהשפה העברית על מנת לשלוח אותו לחו"ל, מעבר לגבולות הים, אתם נדרשים לרוב לאישור נוטריון. תפקידו של הנוטריון הוא לוודא כי אכן המסמך תורגם כראוי, לכן עליו לשלוט הן בשפה העברית הן בשפה המתורגמת. ללא אישור נוטריון לא יהיה תוקף למסמך שבידיכם. מכאן ניתן להבין כי תפקידו של הנוטריון הוא תפקיד חשוב.

שפת היעד ושפת המקור

אישור מסמכים על ידיו של נוטריון כולל תעודות שונות כמו תעודת בגרות, תעודת נישואין, תעודת גירושין, תעודת לידה, תעודת זהות, רישיון נהיגה, מסמכים נוספים המעידים על הכתובת שבה אתם גרים ועוד. אם המסמך בעברית צריך להשתנות לשפה של מדינה אחרת זה מקרה אחד. אם יש צורך לתרגם לעברית מסמך משפה אחרת זה מקרה שני. אם שפת המקור וגם שפת היעד אינן בעברית אזי יש צורך במישהו שמכיר את שתי השפות המדוברות וזהו המקרה השלישי שבגינו יידרש נוטריון מוסמך ואמין.    

צוואה

כאשר נערכת צוואה היא צריכה להיעשות אל מול הנוטריון לפי סעיף 22 לחוק הירושה. הנוטריון ימסור את מקור הצוואה למי שציווה אותה. הוא ינהל פנקס צוואות ויכתוב בו מתי נערכה הצוואה, מהו השם של המצווה, מה המספר הסידורי של האישור, מה אזור הפעולה ומה שם הרשם לענייני הירושה.

אישור פלוני חי

אישור חיים הוא אישור כי אדם פלוני חי וקיים. אנשים הנדרשים להצגת אישור כזה הם לרוב אנשים שמקבלים קצבאות מביטוח לאומי כמו קשישים כמו אנשים כמו ניצולי שואה שמקבלים פיצויים ממדינות מחוץ לגבולות הים או אנשים סיעודיים או אחרים שעברו תאונת דרכים קשה ומקבלים פיצויים מהביטוח. נוטריון צריך לאשר שאנשים כאלה קיימים כדי להבטיח את המשך קבלת הפיצויים לאנשים הנכונים ולא למתחזים או למי שכבר נפטר. כאשר מדובר באנשים המתקשים לצאת מהבית, יגיע הנוטריון עד לביתם כדי לאשש את קיומם ולהבטיח להם המשך קבלת התשלומים והפיצויים שמגיעים להם.

נוטריון לחברות

גם חברות ועסקים זקוקים לעיתים לשירותי נוטריון. למשל – חברות הייטק, בנקים, קרנות הון, עורכי דין, מוסדות אקדמיים, חברות ביטוח, חברות נדל"ן, חברות בנייה, חברות תיירות, עמותות ועוד. נוטריון יכול לעבוד מול אדם פרטי או מול חברה, לכן חשוב לבחור נוטריון מיומן ומנוסה בתחומי ההתמחות השונים.