יבשני לחות – מה זה בכלל ומתי זה יכול להציל לכם את הבית?

אתם מתגוררים בסביבה לחה או בקרבת הים? קירות הבית בו אתם מתגוררים אינם מבודדים מספיק ואתם חשים רטיבות בכל פעם שאתם פותחים את אחד מארונות הבית מבפנים? אם עניתם בחיוב על אחת מהשאלות הללו, כנראה שאתם סובלים מלחות בבית, ומשמעות הדבר היא שהקירות – כמו גם הרהיטים ולמעשה כל מה שנמצא בבית עלול להיחשף לנזקי רטיבות. אז מה זה בדיוק אומר, וכיצד תתמודדו עם הבעיה?

הסכנה ברטיבות יתר בבית

ראשית חשוב לציין כי בכל בית מצויה רמה כזאת או אחרת של רטיבות, בשל העובדה הפשוטה כי אנשי חיים בבית: במיוחד בלילות בהם הדלתות סגורות ובני הבית נושמים ומתנשפים וכך מייצרים הרבה לחות, וכמובן גם כשמבשלים ומשתמשים במים חמים במקלחת, או במים בכלל. רטיבות יתר בבית עשויה להוביל להרבה מאד בעיות, ואלה הן המרכזיות שבהן:

  • פטרת על הקירות, שעלולה במקרים חמורים להגיע גם לרהיטים ולאלמנטים ולאלמנטים נוספים בבית
  • רטיבות בבית ובמיוחד בארונות האוכל, ובפינות נסתרות, עלולה להביא בימות הקיץ מקקים רבים
  • לסובלים מאלרגיה ומי שהמערכת החיסונית שלו אינה תקינה, רטיבות ולחות עשויות להוביל למחלות ולנזקים בריאותיים בטווח הארוך

חשוב להבין כי בהעדר טיפול הולם, כל אחת מהבעיות הללו עשויה להוביל לנזקים קשים, הן לבית והן מבחינה בריאותית ליושביו.

כיצד לפתור את הבעיה?

במידה והבית אינו שלכם או שאין באפשרותכם לטפל ברטיבות היתר מכל סיבה שהיא (למשל אם אתם מתגוררים בסביבה לחה, ללא קשר לאיטום הבנין) הפתרון הטוב ביותר עבורכם הוא יבשני לחות. מדובר במכשירים שאינם יקרים מאד, הסופחים את הלחות בחדר באופן אוטומטי – ובפעולה זו הם למעשה גם מאזנים את הטמפרטורות בחדר, כך שבימות הקיץ החדר ייעשה קריר ונעים יותר, ובחורף הוא יהיה חמים.   

יבשני לחות הם פתרון מצוין למי שאינו יכול או מעונין להתקין מערכות תיקון מורכבות או לבצע שיפוץ מחדש בבית – ובמיוחד בימות החורף הקרים כאשר המים עלולים לחדור פנימה דרך החלונות והפתחים השונים, חשוב להניח אותם במקומות אסטרטגיים ולהפעילם למשך כל הלילה. 

למידע נוסף , שיקום נזקי מים במור נזקים.