תביעת הוצאת דיבה – מה העונש על פי חוק?

שמנו הטוב הוא אחד הנכסים החשובים לנו ביותר. זה נכון לאנשים פרטיים ונכון כמובן גם לבעלי עסקים. משאבים רבים משקיעים בעלי העסק שמוניטין ובשמם הטוב. ואילו גורמים חיצוניים עלולים להוציא דיבה או לפרסם ביקורת שלילית על האדם או בעל העסק. התוצאה עלולה להיות כמובן חמורה. במיוחד כאשר מדובר על ביקורת שלילית ברשת חברתית או בגוגל. שכן אנשים רבים בודקים בביקורות אלו לגבי חוות דעת של לקוחות, ושביעות רצון. כך שכל מילה שלילית שנכתבת עלולה להוביל לנזקים חמורים.

תביעה בגין הוצאת דיבה

אם אדם מגלה כי הוציאו דיבתו רעה, וכתבו או אמרו עליו מילים של גנאי שאינן נכונות כלל ועיקר. או במקרים בהם הוציאו דיבה והגזימו במילות הגנאי שכתבו עליו. הוא יוכל להגיש תביעה הוצאת דיבה באמצעות עורך דין לשון הרע. וזאת כדי למנוע מהגורמים הללו להוציא דיבתו רעה, ומעבר לכך – להרתיע אנשים אחרים מלעשות את הפעולה הזו. אמנם אם הביקורת הינה נכונה ומדויקת, ולמרבה הצער אכן כך הם פני הדברים, לא מסתבר שהוא יצליח להוכיח את התביעה שלו ולהאשים את הנאשם שמולו. אבל במקרה בו הנאשם לא מצליח להוכיח כי המילים מדויקות ולהציג הוכחות מוצקות לעניין, התביעה עלולה להתקבל.

עורך דין שיהיה אתכם

במידה ואתם מוצאים את עצמכם בסיטואציה כזו, בין אתם רשמתם ביקורת או מילה שלילית על מישהו, והנה אתם מגלים כי אתם עומדים מול תביעה, ובין אם אתם מגלים כי רשמו עליכם חוות דעת שלילית ולא נכונה, תוכלו לדאוג לזכויות שלכם. וזאת באמצעות עורך דין הוצאת דיבה. עו"ד שלומי וינברג מכיר את החוק ואת הזכויות שלכם בכל סיטואציה שהיא. הוא יוכל להוביל אתכם בדרך הנכונה על מנת להפחית נזקים ולהוציא אתכם נקיים ככל האפשר מהפרשייה.

העונש על פי החוק

אמנם על תביעת הוצאת דיבה קיים בחוק עונש משמעותי, אשר מציב את מוציא הדיבה מול תשלומים גבוהים של פיצויים לגורם עליו הוא הוציא דיבה. כמו כן הוא עלול לשלם מחירים נוספים בגין מעשיו. כך שלפני כל מילה שאומרים או כותבים, צריך לחשוב פעמיים.