מוניות לנתב"ג – כמה זה יעלה לעומת להגיע עם הרכב

 

בחניון הרכב לטווח הארוך בשדה התעופה בן גוריון החיוב הוא על פי משך הזמן שבו הרכב שוהה בחניון. בהתאם לכך, כל אדם שנוסע לנסיעה של כמה ימים לחו"ל, משלם על פי מספר היממות הללו.

עלות חנייה בשדה התעופה 

עלות החנייה בשדה התעופה אינה זולה, 120 ₪ עבור שלוש יממות, 280 ₪ עבור שבע יממות ו – 560 ₪ עבור שבועיים.

אם אתם גרים לדוגמה בראשון לציון מערב ונוסעים לשבועיים לארה"ב, עלות הנסיעה במונית מתחנת מוניות המתמחה בנסיעות לשדה התעופה וחזרה, הלוך ושוב בשעות היום תסתכם ב-230 ₪ ואם ההמראה והנחיתה הם בשעות הערב או הלילה, העלות תהיה 255 ₪. פתרון של מוניות לשדה בזול לא תמצאו בכל מקום.

כלומר עלות זו היא פחות ממחצית העלות שישלם הנהג אם יחנה את רכבו בחניון לטווח הארוך. מעבר לחיסכון הכספי שהוא חשוב מאד, יש גם את עניין הנוחות אשר משחק תפקיד לא חשוב פחות. 

יתרונות של הגעה במונית לעומת הגעה ברכב הפרטי 

כאשר מגיעים לטרמינל במונית, נהנים מנוחות מקסימלית, מפרק זמן של שלווה ורגיעה אחרי כל ההכנות, התיאומים והתזמונים לקראת הנסיעה לחו"ל. המזוודות נמצאות במונית, יורדים בכניסה לשדה התעופה ומגיעים ישר לעמדות הבידוק והכרטוס. 

לעומת זאת, אם מגיעים לחניון לטווח הארוך, בשלב ראשון מחפשים באיזה מהחניונים יש חניה פנויה. לאחר מכן מחפשים חניה המתאימה לרכב שלכם בחניון מקורה כדי שהרכב לא יישאר פרק זמן ארוך בגשם או בשמש החזקה. השלב הבא הוא הגעה עם כל הציוד לתחנת ההסעה והמתנה לאוטובוס. מעלים את כל המזוודות ונוסעים עד הכניסה לטרמינל.

בדרך חזרה מבצעים מסלול הפוך, עולים עם כל המזוודות הכבדות להסעה, מחפשים את הרכב ומעלים שוב את כל המזוודות לרכב. בעמדת התשלום, משלמים על פי מספר היממות שהרכב היה בחניון ובמקרים רבים סך העלות היא גבוהה הרבה יותר, מאשר עלות של המונית הלוך ושוב גם אם זה בשעות הערב או הלילה שבהן העלות יקרה יותר.

המסקנה היא ללא ספק עדיף להזמין מונית מכאן מאשר הטרטור בחניון בנתב"ג.