פנסיית נכות – דברים שאנחנו צריך לבחון

כאשר אנחנו ניגשים לעשות קרן פנסיה, ישנם לא מעט דברים שעלינו לבחון, בין אם זה בפוליסה עצמה ובין אם זה ביחס לחברה אצלה אנחנו עומדים לפתוח את הקרן. רו"ח אבנר הייזלר מדגיש שחשוב שנעשה את כל הבדיקות בשלב מוקדם, על מנת שלא נחתום ונתחייב על דברים, ואחר כך נתחרט על כך. 

הרבה אנשים לא חושבים על כך, אך ההחלטה לפתוח קרן פנסיה והדרך בה אנחנו עושים את זה, יכולה להשפיע על חיינו. בסופו של דבר, מדובר על קרן שאמורה לעזור לנו לכלכל אותנו ואת משפחתנו, כאשר נגיע לגיל הפנסיה. אחת כמה וכמה זה נכון, אם מדובר על החלק של פנסיית נכות, החלק אשר אמור לספק לנו קצבה חודשית אם הגענו למצב של אובדן כושר עבודה לפני שיצאנו לפנסיה, וכתוצאה מכך חדלנו לעבוד. 

צריך לומר פנסיית בכלל ופנסיית נכות, היא חובה כיום בקרב שכירים (המעסיקים חייבים לפתוח להם קרן פנסיה) וכן מטעם עצמאים שמחויבים לפתוח לעצמם. לכן, יש חשיבות רבה בהקמת תוכנית פנסיה שתתאים לצרכים שלהם. מכאן אנחנו יכולים להבין, מדוע עלינו לבדוק נקודות שונות, למדו עוד מרו"ח אבנר הייזלר

מה עלינו לבדוק

ראשית, חשוב לדעת באילו תנאים אנחנו יכולים לקבל את הפנסיה, בפרט כשמדובר בפנסיית נכות, אז יש תנאים מוגדרים מתי וכיצד, באילו נסיבות ומה עלינו לעשות, אילו מסמכים אנחנו צריכים להגיש, בשביל שנוכל לקבל את מה שמגיע לנו.

שנית, יש לבחון את העלויות השונות, החודשיות ובכלל את העלויות שאמורות לעזור לנו לממן את הקרן ואיזה חלק מהן נקבל בחזרה בעתיד. 

שלישית, יש לבחון כמה דמי ניהול עלינו לשלם, איך בוחנים את הרווחים של הקרן וכמה יעלה לנו ליהנות מהם לפני שנגיע לגיל הפנסיה.