עבור מה משמש צמנט לבן?

הצמנט הלבן הינו חומר שמתאים במיוחד עבור ארכיטקטוניות. לדוגמה, פאנלים לציפוי, רצפות מסוג פסיפס – טראצו, קישוטי טיח – סטאקו, טיח בשכבת הגימור, בטון דקורטיבי וצבעי צמנט. במידה ועומדים לבצע פעולת בנייה מאחד מהסוגים הללו אשר הגימור והנראות מהווים מטרה חשובה – יש לבחור צמנט לבן.

על הצמנט הלבן

צמנט לבן הינו חומר שימושי ובטוח לשימוש. אם כי בשעת העבודה עם הצמנט הלבן יש להיות מודעים לכך כי מגע עם העור אינו רצוי. במידה ונוצר מגע של צמנט לבן עם העור חשוב לרחוץ את האזור במים ובסבון על מנת למנוע גירויים או כל נזק אחר.

לדעת מהו החומר המתאים

בענף הבנייה יש כיום מגוון רחב של חומרים. את אלו ניתן למצוא בחנויות לחומרי בנייה או בחברות גדולות שמציעות פתרונות בענף הבנייה. אך יש להיות מודעים לכך שבחירת החומר חייבת להתבצע בהתאמה מקסימלית לצורך ולמטרת הבנייה. כיוון שלכל חומר יש תכונות מיוחדות ומטרה מוגדרת מאוד. כל חומר עובר תהליכי ייצור, אשפרה והתאמה על מנת לאפשר לו למלא את התפקיד הרצוי והנדרש ממנו על הצד הטוב ביותר. על כן במידה ומעוניינים לבצע את אחת הפעולות הארכיטקטוניות שנמנו לעיל, נכון יהיה לבחור צמנט לבן. אם כי בכל מקרה לגופו יהיה כדאי לקבל המלצה מאיש מקצוע שמכיר היטב את החומרים השונים וביניהם את הצמנט הלבן.

יישום על פי ההוראות

מדובר על חומר בעל מאפיינים ייחודיים. חשוב לפעול על פי ההנחיות ולהקפיד על ההוראות. שכן מגע של הצמנט הלבן עם חומר בלתי רצוי עלול לפגוע ביעילות שלו. כמו כן יש לדעת כיצד להוסיף לו מים או חומרים אחרים כמו למשל טיח טרמי, בלי לפגוע במרקם ובתכונות החומר.