איך לכתוב קורות חיים?

אתם יושבים מול המחשב, ורוצים להתחיל להקליד? מה בדיוק לכתוב? איך להתחיל? כן, המסמך שעליו אתם עובדים כרגע הינו מסמך חשוב ובעל משמעות לעתיד שלכם. אתם עורכים כעת מסמך שבו אתם מציגים את עצמכם מול מגייסי עובדים. באמצעות מסמך זה אתם בעצם עורכים היכרות ראשונית, או נכון יותר, מציגים את כרטיס הביקור האישי שלכם. במידה ותצליחו לכתוב אותו נכון, המסמך ייצג אתכם בכבוד ויוכל לפתוח בפניכם את עולם התעסוקה ולהציע לכם את מקום העבודה הנכסף שלכם. זו בהחלט סיבה טובה להשקיע בעניין.

כך כותבים קורות חיים

כדי לכתוב קורות חיים כמו שצריך, חשוב מאוד להכיר את הכללים ולדעת איך לכתוב קורות חיים בשפה שתדבר על ליבם של הקוראים. כי בכל כתיבה שהיא אנחנו חייבים להיות ממוקדי מטרה, דהיינו, לכתוב כאשר מול עינינו אנו רואים את הקורא ואת המסר אליו אנחנו רוצים להוביל אותו. כאשר כותבים בצורה כזו כל מילה תהיה מדודה, הניסוח יהיה מדויק והמסמך כולו ישדר מקצועיות ורצינות. כך הוא יפתח לכם דלתות ויעזור לכם להתקרב הלאה לשלב הבא – של הריאיון האישי מול מעסיק פוטנציאלי.

לדעת מה צריך להיות כתוב

בשלב הראשון אתם צריכים לדעת מה אמור להיות כתוב במסמך קורות החיים. כלומר, מה הוא אמור לספר עליכם. יש הרבה מאוד מידע שקשור אליכם. אבל לא הכול קשור להיבט המקצועי המסוים שאליו אתם מכוונים. כך שחשוב לדייק ולדעת מה רוצים לדעת עליכם ואילו נקודות עשויות להיות רלוונטיות מול המעסיק הנוכחי. כן, יש מי שיש לו מספר תחומי התעניינות או תחומי עיסוק, ועליו לסנן בכל פעם בהתאם לנדרש את הנתונים הרלוונטיים. כי מה שצריך להיות כתוב – חייב להיות כתוב. ומה שלא – גורע.