מה זה קאפו לגיטרה? איך הוא עוזר לצלילי הגיטרה?

בעזרת מיתרי הגיטרה אנו מפיקים צלילים שונים, מכל סולם הצלילים, מנגנים אקורדים ולפעמים גם תווים לשירים ולמנגינות שאנו מבצעים. למרות שבגיטרה צריך כדי לנגן רק את כלי הנגינה ועוד עשר אצבעות, ישנו אביזר שיכול לעזור לנו להוציא צלילים מסוג קצת אחר שנקרא קאפו לגיטרה. למי זה מתאים? לנגנים שרוצים עוד אפשרויות מהגיטרה האקוסטית, הקלאסית או החשמלית.

קאפו לגיטרות יכול לסייע לנגנים ובאופן מובהק גם לזמרים, כלומר, ששרים ומלווים את עצמם בגיטרה.

איך הקאפו משפיע על הצלילים

את הקאפו מצמידים למיתרי הגיטרה, באופן כזה שהוא תופס את כל המיתרים בעת ובעונה אחת. צריך לשים לב שלא מצמידים את האביזר הזה לא נכון, כלומר באלכסון או בצורה שמעוותת את הצלילים. ההשפעה של הפעולה הזאת היא ביכולת של הנגן להפוך את הצלילים שהוא מפיק עם הגיטרה לגבוהים או נמוכים יותר.

ההשפעה הזאת נוצרת בגלל שבעצם מייצרים באופן מחושב קיצור של המיתרים. בגלל שניתן להזיז את הקאפו ימינה או שמאלה, אפשר לבחור בדיוק את רמת הטונים, את הגובה של הצלילים שאליהם שואפים להגיע. יש לציין שאופן הנגינה בגיטרה לא מושפע, ממשיכים לפרוט על המיתרים כפי שרגילים.

כך לא תטעו בבחירת הקאפו לגיטרה שלכם

לא רק שיש יצרנים שונים של קאפו לגיטרה, יש גם סוגים שונים המיועדים לכלים שונים. אם אתם מנגנים על גיטרה קלאסית, תצטרכו קאפו לגיטרה קלאסית. אם אתם מנגנים בגיטרה אקוסטית או בגיטרה חשמלית, לכל אחת מהן יש סוג אחר של קפאו מתאים. אם תנסו להצמיד פתרון שטוב לגיטרה אקוסטית אבל יש לכם גיטרה חשמלית, זו פשוט טעות וזה לא יעבוד. וודאו שאתם מזמינים את הסוג הנכון לגיטרה או לגיטרות שלכם.

> למידע מקצועי ופרטים נוספים בקרו באתר https://musicmart.co.il!