מה זה תזרים מזומנים?

בעלי עסק? כדאי לכם לנהל תזרים מזומנים נכון, על מנת לקבל את המידע הנכון על מצב העסק שלכם, מה שלא תקבלו מדוחו"ת מצב אחרים. לדוגמא: בדיקת רווחיות העסק יראה לכם את הנתונים בעסק המעידים על רווח העסק, אך ככל שהוא צובר מלאי, מתרבים החשבונות שעליכם לפרוע וכדו'. אך ייתכן שיש לעסק בעיות תזרים.

מה זה ומה המשמעות של תזרים מזומנים מבחינתכם.

רבים לא יודעים מה זה תזרים מזומנים וכמה זה מועיל לניהול נכון של העסק. תזרים מזומנים נותן לכם את תמונת המצב של החשבון שלכם ומצב ההתחייבויות, כמו כן את האשראי וההלוואות העסקיות של העסק. כתוצאה מכך תדעו מהו כמות הכסף והנכסים הנזיל העומד לרשותכם.

בעל עסק שאינו מנהל תזרים מזומנים באופן מחושב ונכון, או שברשותו מעט נכסים נזילים, עלול לקחת הלוואות שאינן לצרוך צמיחת העסק, כמו כן הוא עלול לחרוג ממסגרת האשראי ועלול להגיע לצבירת נקודות שחורות בבנק וריביות חריגות. עסק זה נמצא בסכנת קריסה תחת עול גדול של חובות והלוואות.

מנגד – בעל עסק המקפיד על ניהול תזרים מזומנים חופשי, יכול לתכנן את הפעילות העסקית שלו קדימה מתוך שקט נפשי ושליטה מלאה על המצב. כך תוכלו לחשב נכון את עלויות התפעול והתשלומים השונים, תכנון מלאי ותשלומי מס, בצורה חכמה ללא צורך בלקיחת הלוואות והתחייבויות, מאידך הוצאות המס יפחתו.

איך בונים דו"ח תזרים מזומנים?

הדרך הנוחה ביותר עבורכם לבנות דו"ח תזרים מזומנים הוא על ידי שימוש בטבלת אקסל. הפירוט צריך לבנות תכנית ל – 3 – 6 חודשים הבאים. עליכם לפרט בדו"ח את ההוצאות וההכנסות היומיות שלכם. תוכלו להיעזר ביועצים כלכליים ועסקיים על מנת לנהל את תזרים המזומנים בצורה הנכונה והבטוחה ביותר עבורכם. לקריאה בנושא ייעוץ אסטרטגי