מה צריך לעשות כדי להגיש תביעה לאחר תאונת דרכים?

תאונת דרכים, מכל סוג שהוא, היא דבר לא נעים שיכול להשאיר טראומה משמעותית לכל החיים, בוודאי בקרב מי שנפגע, בפרט אם זו פגיעה משמעותית וקשה.

לצערנו, הרבה מאוד אנשים נפגעים בתאונות דרכים, חלקם נדרשים לקבל טיפול לאורך זמן ולעיתים אפילו כל החיים בעקבות התאונה. על כן, הם צריכים לקבל תמיכה כלכלית בשביל שיוכלו לממן את הטיפולים והשיקום. אחת הדרכים לקבל תמיכה שכזו, היא באמצעות הגשת תביעה אחרי תאונת דרכים לצורך קבלת פיצויים מחברת הביטוח.

לפני שנסביר כיצד זה מתקיים בפועל, חשוב להבין את המשמעות של המנגנון. אנשים רוכשים פוליסת ביטוח מתוך כוונה שביום מן הימים, אם חס וחלילה יקרה משהו, חברת הביטוח תעזור להם. יש מי שרוכש פוליסות ביטוח על מנת לקבל תמיכה כלכלית בהתאם לצורך אם קורה לו משהו, ויש מקרים בהם עושים פוליסת ביטוח אמורה להגן מפני תביעות של אחרים. הכוונה למצבים בהם צד ג' נפגע, ובמקום שהוא יתבע אותם באופן אישי, אז הוא תובע את חברת הביטוח.

כיצד מקבלים פיצוי אחרי תאונת דרכים

ראשית, יש לעשות זאת כמה שיותר מוקדם אחרי התאונה. ניתן לעשות זאת באופן ישיר, כלומר בעצמנו ואפשר גם לעשות זאת דרך גורם אחר, הורים, בן/בת זוג. זאת בהנחה ואנחנו לא יכולים לעשות זאת בעצמנו.

שנית, יש להגיש את כל המסמכים שקשורים לתביעה, כולל מסמכים שמלמדים על סוג הנזקים, הטיפולים הנדרשים וכל דבר אחר שקשור כך או אחרת, לתאונה עצמה וכן לתביעה.

שלישית, חשוב מאוד שהתהליך יתבצע באופן מסודר כפי שהחוק וחברת הביטוח דורשים. לשם כך, יש לפנות אל עו"ד תאונות דרכים שיעשה זאת עבורנו ויתמודד מול טענות החברה.