מה ההבדל בין חריטה בלייזר ל-CNC?

עיצוב וחריטה אלו פעולות שמבצעים אותן בעזרת כלים מקצועיים שנועדו עבור מטרה זו. ניתן להבחין בשתי טכנולוגיות רווחות עבור חריטה. הראשונה וותיקה יחסית בענף והיא עושה שימוש בטכנולוגיית לייזר. השנייה חדשנית יותר והיא מכונה בקיצור cnc. שתי הטכנולוגיות הללו מוכרות בענף ובשתיהן נעשה שימוש.

אם כי לכל אחת מהן ייעוד שונה ותוצאות בסגנון שונה. הנתון הזה מסביר מדוע יש צורך בשתי הטכניקות הללו, ובכל מקרה לגופו תיבחר השיטה המתאימה יותר עבור החריטה.

על cnc ועל הבקר המנחה

כאשר מדברים על חריטה ב- cnc מדובר על שימוש בכלים מתקדמים מאוד אשר מאפשרים בקרה ושליטה ממוחשבת על מכונת כרסום מתקדמת ועכשווית. מה שמאפשר להשיג תוצאות מעולות ומדויקות במיוחד. את העיצוב ההרצוי מעצבים בעזרת מערכת ממוחשבת, ואילו את הכרסום בפועל מבצעת מכונת כרסום בשיטת cnc.

מתי שיטה זו ומתי אחרת?

לפני כל ביצוע עבודה צריך איש מקצוע שמכיר היטב את עולם הכרסום והחריטה לבדוק את התוצאה הרצויה ואת המוצר עליו מעוניינים לבצע את הכרסום. על פי המסקנות שלו יוחלט מהי העבודה הנדרשת. האם מדובר על חריטה בלייזר או שמא זו עבודה בטכנולוגיית cnc. שימוש בקרני לייזר למטרות חריטה מוכרות בענף והן בהחלט מביאות תוצאות נהדרות. לעומת זאת חריטה במכונות cnc עובדות בטכניקה אחרת בהיותן מכרסמות את החומר באופן מבוקר ונשלט על ידי המערכת הממוחשבות. תמיד תיבחר השיטה המתאימה והנכונה יותר לפי התוצאות הרצויות. כאשר מטרת העל שעומדת מול עיניו של המכרסם הינה להביא תוצאה מדויקת ואיכותית ככל האפשר, בהתאם לתכנון ולמטרה של הכרסום או החריטה. אכן, איכות התוצרים מדברת בעד עצמה והיא מוכיחה את עצמה בדמות חריטות מעוצבות באיכות גבוהה.