מדריך בניית קורות חיים להייטק

מקצועות ההייטק בישראל וגם בעולם הם רבים ומגוונים וכיום יותר ויותר אנשים יודעים שאם הם יכנסו לעולם הזה –  הם יוכלו להצטרף לחברות הזנק אשר מציעות משרות הייטק בתנאים מצוינים. 

עולם ההייטק כולל גם לא מעט אלמנטים שחשוב להכיר. ההיכרות הזאת צריכה להגיע לידי ביטוי בזמן כתיבת קורות החיים אותם תשלחו ותגישו עבור משרות נחשקות. 

אבל איך צריכים להיראות קורות החיים שלכם? 

נתקעתם בשאלה איך לכתוב קורות חיים למשרת הייטק? בתחילה כדאי לחפש דוגמאות לקורות חיים בתחום ההייטק ולשים לב כי המבנה של המסמך שלכם דומה למבנים של מסמכים אותם שולחים אנשי מקצוע אל חברות הזנק. 

שימו לב כי אתם מציינים את כל הפרטים הטכניים החשובים במסמך כמו  שם משפחה גיל מצב משפחתי כתובת מגורים טלפון אימייל קישורים לרשתות חברתיות וכולי. 

לאחר מכן שימו לב כי המסמך זורם בסדר כרונולוגי החל מ תאריכים בהם ביצעתם תפקידים מסוימים עד למה שקורה איתכם בהווה ויש להקדיש את השורות האחרונות לכתיבת מספר המשפטים באופן אישי על הרצונות שלכם, השאיפות שלכם, על תחביבים ושפות שאתם יודעים.

בתחום ההיי-טק רצוי לפרט כמה שיותר אודות השכלה. לדוגמה: אם למדתם תכנות. כדאי להתמקד בשפת התכנות שחקרתם ולמדתם. תחום ההייטק הוא מאוד ספציפי לכן פירוט הוא דבר חשוב מאוד. 

שימו דגש על יכולת עבודה בצוות

מלבד הפרטים הטכניים בתחום ההי-טק, חשוב מאוד לשים דגש על היכולת לעבוד בצוות. חברות הזנק פועלות בדרך כלל עם צוותים עליהם ממונים ראשי צוותים שרוצים לדעת שאתם יכולים לעבוד יחד ולהוביל מהלכים ותהליכים. 

לבסוף יש לקבל עצות בתחום ההיי-טק מומלץ לבדוק עם חברים שעובדים בתחום מה כדאי להוסיף לקורות החיים שלכם או להוריד, על מנת שתוכלו לכבוש את המשרה המיוחלת. כך תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם להתברג אל חברה או ארגון גדול שעוסקים בתחום המתגמל הזה.