פעולות שעורך דין לקניית דירה צריך לבצע עבורכם

רכישת דירה היא צעד מהותי ורציני מאוד, אי אפשר לבצע אותו סתם כך וללא עזרה מקצועית. בכל עסקה כזו נמצא אתנו בתמונה עורך דין לקניית דירה. הוא ממונה על כמה פעולות חשובות אשר נועדו להבטיח לנו כי העסקה מתבצעת כראוי.

שוקלים לקנות דירת תמ"א 38 בירושלים? צרו קשר עם עו"ד מצנר גולדשטייןעורך דין תמ"א 38 בירושלים >>>

אלו הפעולות שיצבע עורך הדין

  • בדיקת בעלות על הדירה – לפני שרוכשים דירה, במיוחד אם מדובר על דירה יד שנייה, חשוב לבדוק כי המוכר אכן רשאי למכור את הדירה וכי היא רשומה על שמו. למרבה הצער היו לא מעט מקרים בהם אנשים שמו את כספם על קרן הצבי בעת שהם שילמו כסף על דירה שמי שמכר להם אותה, לא היה בעליה. בדיקה יסודית נועדה להבטיח כי המוכר אכן רשום כבעל הדירה ויש לו את הזכויות להעמיד אותה למכירה.
  • בדיקת עיקולים – יש מקרים בהם דירה מעוקלת לגורם בנקאי או לגורמים אחרים. במצב כזה אין לבעל הדירה זכויות למכור את הנכס ולקבל תשלום בגינו. למעשה מכירה זו אינה אפשרית והיא גם כן מסכנת את הכסף שאתם משלמים על הדירה.
  • זיכרון דברים – במידה והחלטתם לרכוש את הנכס, חשוב לערוך זכרון דברים. מדובר על שלב מקדים לשלב עריכת החוזה, והוא נועד להעלות על הכתב את עיקרי הדברים ביחס לעסקה. כך שכל מה שסוכם בעל פה מקבל אחיזה בכתב ותהיה לכך התייחסות בחוזה.
  • חתימה על חוזה – בשלב הבא עוברים לחתימה על חוזה. בשלב זה מתייחסים לכל הפרטים ולכל ההיבטים, מפרטים את מועדי התשלום ואת מועד העברת הנכס לידי הקונה. לראיה באים על החתום שני הצדדים, המוכר והקונה, גם עורך הדין חתום על המסמכים ובכך מאשר את נכונות החוזה ואת הסכמת הצדדים לעסקה.