למה מיועדת משאבת בטון?

בכל תהליך בנייה, ובמקרים רבים בעת שיפוצים יש צורך ביציקת משטחים, עמודים, גגות ותקרות וכדומה. במקרים אלו מדובר על כמויות בטון רבות בבת אחת. מערבלי בטון על משאיות יודעות לספק כמויות אלו. בכל אחת יש כ 15 קוב בטון. בעת יציקות ענק בפרויקטים גדולים יהיה צורך במספר משאיות המגיעות אחת אחר השנייה לאתר המדובר. יש חשיבות רבה ליציקה ברצף, ולכן, המשאיות מחכות בתורן עד שהמערבל הקודם מרוקן את התערובת.

שימוש במשאבת בטון בעת היציקה

משאבת בטון מיועדת למצבים מורכבים במיוחד. כך במקרים בהם הגישה לאתר הבנייה מוגבלת בגלל מרחק,  באזורים הררים, במקרים בהם יוצקים בגובה רב ועוד. משאבת בטון היא משאית שעל צידה מותקן מנוף שאליו מחובר צינור פליטה. בעת התהליך היא שואבת את הבטון מהמערבל ומקרבת את קצה צינור הפליטה אל מקום היציקה. פועל לופת אותו בידיו ומכוון את התערובת למקום הרצוי. כך הוא מדלג עימו ממקום אחד לשני. כאשר כל המקומות מלאים בתערובת המלט, מסתיימות עבודת המשאבה והמערבל גם יחד. לאחר מכן, מחליקים העובדים את התערובת ומיישרים אותה היטב.

תפעול

את המשאבה מתפעלים בעזרת מתקן שלט רחוק. הוא מופעל, לרוב, על ידי בעל המשאבה מהקרקע בהתאם לצורך ולהוראות העובדים המכוונים את צינור הפליטה. השליטה בזרוע המנוף היא מעולה, מקצרת מאוד את משך היציקה ואף מייעלת אותה רבות. ניתן למצוא מגוון משאבות בטון אשר נבדלות ביניהן במפרט המייחד אותן. אחד הפרמטרים החשובים הוא הגמישות בהפעלתן והגובה המרבי של הזרוע. אלו של 300 מטר גובה יידרשו בבניינים גבוהים ועוד. מומלץ לרכוש אותן אצל משווק בעל מוניטין אשר ברשותו מבחר של משאבות איכותיות. השירות כולל ייעוץ, מחירים ותנאי תשלום נוחים ועוד.

למידע נוסף וייעוץ הכנסו לאתר שלנו: https://idanb.com/.