השקעות נדל"ן בחו"ל – איך נבחר את היעדים המתאימים להשקעה

הרבה מאוד ישראלים בוחרים להשקיע את כספם מעבר לים. הם מחפשים יעדים אופטימאליים להשקעה, מתוך כוונה לייצר רווח משמעותי שיאפשר להם ליהנות מהכנסה נוספת, לשפר את איכות החיים וכן לייצר ביטחון כלכלי לילדים שלהם. 

הרבה פעמים הבחירה שלהם היא השקעה בנדל"ן. יש לכך הסברים שונים, החל בכך שנדל"ן הוא שוק יציב, חזק, מדובר על השקעה שאיננה מתכלה כמו מניות או השקעות אחרות, וכלה בכך שיש מגוון אפשרויות להשקעה בתחום זה, בין אם זה על פי מדינות, על פי ערים ויישובים, סוגי נדל"ן ועוד. 

צריך לומר בכל הקשור להשקעות נדל"ן בחו"ל, הרי שבשנים האחרונות אפשר למצוא גידול במספר המשקיעים הישראליים, הן בזכות העובדה שהרבה מאוד בתי השקעות, קרנות וגורמים אחרים החלו להשקיע, וכן בזכות העובדה שהיום קל יותר למצוא מידע בנושא, לבצע את ההשקעה והיא לא דורשת מהמשקיעים הרבה מאמץ. הכל מתנהל על ידי גורמים שמבצעים את מה שנדרש, והמשקיע רק יכול ליהנות מכך שהכסף נכנס לחשבון. 

איך בוחרים איפה להשקיע

בעיקרון, ישנם מספר שווקים שנחשבים מאוד פופולאריים בקרב ישראלים. מדובר על השוק הצפון אמריקאי (ארה"ב, קנדה), וכן על השוק האירופי עם דגש על אזור מזרח אירופה. רבים גם מתעניינים בקניית דירה ביוון.

הבחירה בשני השווקים הנ"ל נובעת משלוש סיבות עיקריות. הראשונה היא הגיון והאופציות השונות שיש לכל שוק, השנייה היא עצם זה שמדובר במדינות חזקות יחסית, כאלה שאין סיכוי שמחר בבוקר יעלה שלטון שיחליט להלאים את הנכסים או להבריח משקיעים זרים כפי שנהוג במדינות אחרות, השלישית, עצם העובדה שמדובר על שווקים מאוד איכותיים מבחינה כלכלית. במזרח אירופה אפשר ליהנות ממחירים נמוכים יחסית, וכל תהליך העבודה מול הגורמים השונים הוא מאוד מהיר, פשוט, וקל.