מחשבון אובדן כושר עבודה

רובנו ככולנו צריכים לעבוד כדי לייצר הכנסה שתאפשר לנו לכלכל את עצמנו, אולם, לעיתים מתקיימים תרחישים אשר מצמצמים את האפשרות הזו עבורנו או מעלימים אותה לגמרי. אובדן כושר עבודה כרוך לרוב בחוויה מטלטלת, והדרך הנכונה להתמודד מתחילה באיסוף מידע על הנושא.

מה זה בכלל אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא רכיב ביטוחי המשתייך לקרן הפנסיה. מטרתו להוות קצבה חודשית לחוסך אשר איבד מיכולתו להתפרנס בשל מצב בריאותי. הביטוח מכונה לרוב "ביטוח נכות", וחברות הפנסיה השונות מציעות קרנות המכילות בתוכן רכיבים ביטוחיים שונים בהתאם לעלות ומבנה הקרן. 

לביטוח זה חשיבות רבה, שכן ברוב המקרים אובדן כושר העבודה קורה בפתאומיות כתוצאה ממחלה או תאונה, ולכן יש להיות מוכנים לתרחיש זה מבעוד מועד כדי לא להיכנס לסחרור כלכלי. להמשך קריאה אודות נכות כללית אובדן כושר עבודה

מחשבון אובדן כושר העבודה

גובה הקצבה לה תהיו זכאים בשל אובדן כושר עבודה נגזר ממספר משתנים. ככלל, ברוב הפעמים ככל שתשלמו יותר עבור הפוליסה, גובה הקצבה שתקבלו בהפעלת הביטוח יהיה גבוה יותר. כאמור, גובה התשלום נתון לבחירתכם בהתאם למסלול קרן הפנסיה אליו אתם מפרישים.

אולם, היות ולכל פוליסה כללים משל עצמה, והתנאים הנקודתיים שונים בין מבטח למבטח ובין מבוטח למבוטח עקב גילו, מצבו הבריאותי, מקום עבודתו ופרמטרים נוספים אשר תלויים בו, לא ניתן להגיד במדוייק מה יהיה גובה הפיצוי ללא פגישה אישית וממוקדת.

לצד זה, מקובל שגובה התשלומים יהיה עד 75% משכרו הממוצע של אדם. אופן החישוב מתבסס על השנה הקודמת לשנת התקיימות המקרה הביטוחי שהביא לאובדן כושר העבודה. לקראה אודות פיצוי כספי מתאונת עבודה

המחשבון עצמו

ניתן להגיע למחשבון נכות כללית ואובדן כושר העבודה עצמו באמצעות האתר הרשמי של ביטוח לאומי, וכך לקבל הערכה מה יהיה גובה הקצבה. במחשבון תתבקשו ראשית להזין את תאריך לידתכם ואת מועד הפגיעה. ברגע שתלחצו "המשך" תתבקשו להזין את אחוזי הנכות שנקבעו לכם ואת סוג הפגיעה, כלומר האם היא זמנית או קבועה. בשלב זה, אם אתם סובלים עקב יותר מליקוי אחד, עליכם ללחוץ על "שמירת ליקוי" מצד שמאל, וכן להזין את פרטי הליקויים הנוספים. 

משסיימתם עליכם להזין את גובה הכנסותיכם, באפשרותכם למלא את סך כל ההכנסות או לפרט לפי חודשים. כשתסיימו תוכלו לראות את גובה הקצבה המשוערת. 

כאמור ההליך הינו אישי ותלוי בסוג הביטוח שביצעתם ולכן גם המחשבון המוצע אינו מדויק. מומלץ להיוועץ עם מומחה לתחום אשר יכול לקחת בחשבון את הפוליסה הספציפית בה אתם מבוטחים, וכך להמליץ לכם מה תהיה הדרך המיטבית לפעול. היוועצות זו מומלצת במיוחד לפני הגשת תביעה להפעלת הביטוח, אך לאור הפתאומיות שבמביאה לצורך בהפעלת הביטוח מלכתכילה מומלץ בהחלט להיוועץ עם איש מקצוע על סוג הפוליסה בה אתם בוחרים לבטח עצמכם. למידע נוסף זכות ויוזמה