איך להתחיל לסחור בבורסה

כאשר מדברים על השקעות בבורסה, בדרך כלל מדברים על מסחר במניות, אך יש כאלה שגם סוחרים באג"ח מסוגים שונים, באופציות ועוד מכשירים פיננסיים שניתן לסחור בהם. 

שוק המניות הוא מקום שבו אנשים קונים ומוכרים מניות. זהו שוק גלובלי וענק שבו אפשר לבצע מסחר במניות של מגוון ענק של חברות מתחומים וסקטורים שונים.

מניה היא יחידת בעלות בחברה. מחיר המניה נקבע על פי הביקוש של אותה המניה, הוא תלוי בפרמטרים רבים. בטווח הקצר הוא נקבע על היחס שנותנים המשקיעים לאותה החברה, אך בטווח הארוך הוא יכול להיקבע על ידי הביצועים של אותן החברות.

הבורסה מספקת הזדמנות לרבים להשקיע בהצלחתן העתידית של חברות, על ידי קניית מניות של אותן החברות בזול ובהמשך למכור אותן במחיר יקר יותר.

איך מתחילים לסחור ואיך מבצעים מסחר בבורסה? 

על מנת לסחור במניות, צריך ברוקר שיאפשר לכם לקנות או למכור מניות. המתווך, שהוא הברוקר, יגבה בדרך כלל עמלה עבור השירותים שלו. בדרך כלל העמלות הן על קנייה ומכירה של מניות מתוך התיק שלכם, כדי לקנות מניות ולסחור בהן, צריך לפתוח חשבון השקעות אצל ברוקראז', להפקיד שם כסף ואז להתחיל לסחור במניות בבורסה. כדי למכור מניות, צריך להחזיק את המניה, אך אפשר אפילו למכור מניות שאינן בבעלותכם באמצעות מכירה בחסר אם אתם מאמינים שהמחיר של אותה מניה עשוי לרדת. מסחר יומי בבורסה יכול להיות מסוכן למי שלא לומד כיצד לעשות זאת בדרך הנכונה, לכן חשוב מאוד ללמוד מסחר בבורסה כמו למשל, פקודות מסחר שונות, טכניקות שבהן תוכלו להחליט מתי כדאי למכור או לקנות מניות, ניתוח טכני ועוד דברים שצריך לדעת כדי לסחור בבורסה.

לכן אם גם אתם מעוניינים להכנס לעולם של מסחר בבורסה, חשוב מאוד שתלמדו היטב את התחום.