ניתוח קטרקט, מדריך קצר להליך

ניתוח קטרקט הוא הליך בטוח ויעיל לשיפור הראייה אצל אנשים עם ראייה עכורה או מטושטשת עקב קטרקט. זה כולל הסרת העדשה הטבעית של העין והחלפתה בעדשה מלאכותית. ההליך נעשה בדרך כלל על בסיס אשפוז, כלומר לא נדרשת אשפוז לילה בבית חולים. במהלך הניתוח מבצעים חתך זעיר בעין, ובאמצעות בדיקה קטנה מאוד מפרקים את הקטרקט ומסירים אותו מהעין. לאחר הסרת הקטרקט, מוחדרת למקומה עדשה תוך עינית מלאכותית (IOL). לאחר ריפוי, המטופלים יכולים לצפות לשיפור הראייה תוך ימים או שבועות לאחר הניתוח.

מה חשוב לדעת על ניתוח קטרקט?

ניתוח קטרקט הוא הליך המשמש לטיפול בקטרקט, שהם כתמים עכורים על עדשת העין הגורמים לבעיות ראייה. זהו אחד ההליכים הכירורגיים הנפוצים והמצליחים ביותר המבוצעים כיום. במהלך ניתוח קטרקט מסירים את העדשה הטבעית של העין ומחליפים אותה בעדשה תוך עינית מלאכותית (IOL). IOL חדש זה עוזר לשחזר ראייה ברורה ויכול לתקן שגיאות שבירה כגון קוצר ראייה או רוחק ראייה. ניתוח קטרקט יכול להיעשות בעין אחת או בשתיהן בהתאם לחומרת המצב. מדובר בהליך בטוח יחסית עם אחוזי הצלחה גבוהים וסיבוכים מינימליים אם נעשה בצורה נכונה.

האם מדובר בהליך בטוח?

ניתוח קטרקט משני הוא הליך נפוץ, בטוח ויעיל המשמש לטיפול בקטרקט. זה כולל הסרת העדשה העכורה מהעין והחלפתה בעדשה תוך עינית מלאכותית (IOL). הניתוח מהיר יחסית וללא כאבים, ורוב האנשים חווים שיפור בראייה לאחר ההליך. ניתוח קטרקט יכול לעזור להפחית את אובדן הראייה הנגרם על ידי קטרקט, ולאפשר לאנשים לראות בצורה ברורה יותר וליהנות מפעילויות שאולי היו קשות בעבר. קטרקט נגרם על ידי שינויים בעדשה בתוך העין, בדרך כלל הופך אותה לעכורה או אטומה. זה מפחית את הראייה על ידי הפרעה לאופן שבו האור חודר לעין. האטימות היא בדרך כלל הדרגתית, אך עשויה להיות פתאומית אצל אנשים מסוימים.