ד"ר קובי שגיא סקירה מקצועית על אילו טיפולים תרופתיים יש להרטבת לילה?

כאשר ילד מגיע לסביבות גיל 5 והוא עדיין מרטיב בלילה, אפשר לתת לו תרופות בהתאם למרשם של רופא הילדים.

תרופות למניעת הרטבה לילית 

במקרים רבים הרופא ממליץ על נטילת טופרניל או מינירין אשר נוטלים זאת דרך האף. בתקופה שבה הילד צורך תרופה זו הוא מצליח לעצור את השתן בלילה ובדרך כלל אין מצבים של הרטבה לילית משתף ד"ר קובי שגיא. הבעיה נוצרת לאחר שמפסיקים לקחת את התרופה, כיוון שהגוף לא יודע לווסת את הפעולות שלו במצבים שבהם השלפוחית מלאה בלילה, הילד חוזר למצב שקדם לתקופה שבה נטל את התרופה. זו ממש הידרדרות של כמה חודשים אחורה וכך נוצר מצב שהתרופה יצרה תקופת רוגע זמנית, אך לא יצרה פתרון קבוע למצב זה.

תרופות טבעיות 

קיימות גם תרופות שונות אשר מיוצרות מפרחי באך שונים, או מצמחי מרפא. עדיין לא הוכח שקיימת השפעה מיטיבה שלהם לאורך זמן מסביר ד"ר קובי שגיא.

מכשיר THEREPEE

מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות הובילו למסקנה כי הבעיה תיפתר כאשר הגוף יידע כיצד לעצור את השתן ולכן תרופות כאלה או אחרות לא יעזרו, כדי להעניק לילד חיים שקטים ונעימים ללא הרטבות ליליות על כל המשתמע מכך.

מכשיר THERAPEE יוצר תרגול של שיטת ההתאפקות ושימוש בשרירים הטבעתיים. למעשה למידה זו היא כמו לתת לילד חכה וללמד אותו לדוג ולא להעביר לו דגים שמישהו אחר דג כעת. הוא חייב ללמוד לבד את ביצוע הפעולה ותרגול זה יסייע לו מאד להשתלט על כך גם בלילה.

עשרות אלפי ילדים בישראל וברחבי תבל התנסו כבר עם מכשיר זה מסכם ד"ר קובי שגיאורובם הבינו את התרגול והם מבצעים אותו לבד, כדי לעצור את ההרטבה הלילית.