הלוואות: מה צריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה

לקיחת הלוואה יכולה להועיל לנו בכמה וכמה מקרים, החל מהלוואה לצורך סגירת מינוס, עד הלוואה לצרכים של טיול, שיפוץ דירה, רכישת רכב, טיול לחול, או אפילו למקרים של תשלום חובות אשראי או חובות מסוגים שונים.

בשל הצורך של רבים בכסף זמין, ישנם לא מעט בנקים וחברות מסחריות חוץ בנקאיות אשר מציעות סכומי כסף בגדלים משתנים, תוך הצמדת ריביות נמוכות או גבוהות שיוחזרו בכל חודש לפי תכנית ההחזרים שנקבעת מול הלקוח.

האינטרס המובהק של חברות מסחריות ובנקים היא קבלת ריביות על החזר ההלוואה, תוך קבלת עמלות (בעיקר בבנקים) אודות פעולת העברת סכום הכסף הדרוש לעובר ושב של הלקוח.

> קראו על משכנתא בקיבוצים

אם אתם זקוקים להלוואה חשוב לא להתפתות לכל הצעה, תוך שיש לשים לב לכמה וכמה דגשים חשובים בעת קבלת ההחלטה:

סוג הריבית – נסו להבין מהו סוג הריבית אשר מוצמדת להלוואה. בדקו האם היא ריבית המשתנה בהתאם למחירים לצרכן או בהתאם למדד המחירים של בנק ישראל, האם הריבית משתנה, צמודה או נומינאלית. חשוב לבצע הלוואה מושכלת ולבצע בחירה באמצעות יעוץ ללקיחת הלוואה שניתן מבנקים וחברות חוץ בנקאיות.

גובה הריבית – הבינו מהו גובה הריבית המוצמדת להלוואה. גובה הריבית הוא הסכום שתצטרכו להוסיף בכל חודש להחזר החודשי והוא חשוב ביותר שכן הסכום יכול להגיע לכמה מאות שקלים! לכן יש להבין האם הריבית המוצמדת להלוואה הינה משהו שתוכלו לעמוד בו.

תנאי ההחזר – בחנו את המסלולים השונים בלקיחת הלוואה ואת תנאי ההחזר. כיום ישנן כמה וכמה סוגי הלוואות החל מהלוואת גרייס, בלון, הלוואה בריבית צמודה, ועוד. נסו לבחון כל תכנית החזרים והתנאים ולוודא כי תוכלו לעמוד בהם.

מועד סיום ההלוואה  – חשוב לדעת (בשנים ובתאריכים) מהו מועד סיום ההלוואה. לפני שאתם חותמים על מסמכים בבנק או מול חברות מקצועיות, יש להבין באיזו שנה בדיוק תסתיים ההלוואה, כולל תשלום הריבית ובאיזה חודש. בכך תוכלו לבצע תכניות ברורות יותר בעתיד! עשו את כל אלה, ותוכלו לבחור ולהתנהל נכון.

עוד מידע תוכלו למצוא בקישור זה.