שאלות נפוצות לגבי מסחר בשוק ההון

מסחר בשוק ההון נשמע כמו משהו משתלם במיוחד, מסחר השמור לאנשים עשירים המגלגלים סכומי כסף ענקיים. אך האמת היא ששוק ההון הוא שוק שיכול להתאים כמעט לכל אחד גם אם אין לו הרבה מאוד כסף להשקיע.

בכל מה שקשור לנושא של שוק ההון עולות הרבה מאוד שאלות במיוחד בקרב אלו שהם עדיין ירוקים בתחום והם רוצים להכיר ולדעת באמת ובתמים את האפשרויות.

ננסה לענות על חלק מהשאלות ולפזר במעט את הערפל המעיק סביב כל הנושא הזה של
מסחר בשוק ההון.

שאלה – כמה צריך להשקיע בשוק ההון?

תשובה – יש כאלה הסבורים כי בשוק ההון צריך להשקיע סכומי כסף גבוהים במיוחד. הם חושבים כי פחות מכמה מאות אלפי שקלים לא ממש יהיה שווה. כאן חשוב מאוד שהם ידעו כי ממש אין חובה ללכת על סכומי כסף גבוהים. אפשר בהחלט לרדת לסכום כסף נמוך הרבה יותר וליהנות בתמורה מתשואות גבוהות הרבה יותר.

שאלה – האם זה לא מסוכן?

תשובה – השקעה בשוק ההון זה בהחלט דבר מסוכן. אנחנו מפקידים סכומי כסף גבוהים כאשר אין לנו הבטחה של מאה אחוזים כי אכן הכסף ישוב אלינו כמו שהוא היה. הסיכונים מול הסיכויים לא תמיד יורו לנו מה באמת מכריע ומה עתיד לקרות עם הכסף.

שאלה – האם כדאי לחלק את ההשקעה לכמה השקעות או לבחור במקום אחד?

תשובה – בתשובה זו אנחנו נענה גם על השאלה הקודמת. על מנת שניתן יהיה להתגבר על הסיכונים ולכל הפחות לצמצם אותם למינימום, אנחנו חייבים להתנהל בחכמה. אחת הדרכים היא לחלק את ההשקעות לכמה וכמה אפיקים. כך שאם יקרה משוה להשקעה אחת תישאר השנייה לפליטה.

שאלה – האם עדיף להשקיע במניות בחוץ לארץ?

יש כאלה הסוברים כי המניות בחו"ל הן יותר רווחיות (בדקו זאת כאן). אז האמת היא שיש בדברים הללו מן האמת. אך גם שם ישנם סיכונים שעלולים להפיל אותנו. חשוב לשים לב כי ההשקעה נעשית במקום בטוח.

שאלה – האם אפשר לבחור את אפיקי ההשקעה בצורה עצמאית?

אפשר בהחלט להתנהל לבד. אך עדיף כמובן להיעזר בייעוץ של אנשי מקצוע.