מתווך באשדוד – למה מומלץ להשתמש בשירותיו

כאשר אדם מבקש לרכוש נכס כלשהוא, הוא יכול לעשות זאת בכוחות עצמו, לברר על בעלי הנכס, מהו המחיר שהם דורשים עבורו, היכן הוא ממוקם, מהם החסרונות והמעלות שלו ועוד. כמו כן, שירותי תיווך עולים כסף. כך שאדם שמעוניין לחסוך את הכסף הזה, יכול לפעול בכוחות עצמו.

למורת כל זאת, עדיין מומלץ מאוד להיעזר בשירותי תיווך על מנת שהמתווך יעניק מהניסיון המקצועי שלו ויעזור להחליט את ההחלטה הנכונה ביותר כדי שהעסקה תהיה מוצלחת וכמובן לחסוך עוגמת נפש ואף למנוע אותה.

מהו תפקידו של מתווך?

על פי החוק הישראלי, תפקידו של המתווך באשדוד הוא להוות גורם יעיל במהלכה של עסקת מקרקעין. הוא צריך לעזור ללקוח להשיג את מטרתו – מכירת נכס, קניית נכס או שכירתו. למעשה, על המתווך לערוך עבודת שטח על כל נכס על מנת שהוא יוכל להציג אותו כראוי ולתת עליו את כל האינפורמציה למתעניינים בו.

תפקידו של המתווך הוא ללוות את כל תהליך העברת הבעלות של הנכס, לספק מידע מקיף למתעניינים, לענות על כל השאלות שצצות במהלך הבירורים ולתת ייעוץ מקצועי, לנהל משא ומתן על המחיר וכמובן לסגור את העסקה תוך הסכמה הדדית כששני הצדדים יוצאים מרוצים.

האם כל אחד יכול להיות מתווך?

גם כשמדובר על תיווך בהוד השרון ואזורים נוספים חשוב לדעת, כי לא כל אדם בשוק שמתיימר להיות מתווך נדל"ן יכול להיות כזה. בשנת 1996 נחקק חוק שמחייב את כל מי שעוסק בתיווך נכסי מקרקעין, להחזיק רישיון מטעם רשם המתווכים במשרד המשפטים שמאשר לו לעסוק כמתווך. את הרישיון יכול לקבל רק אחד שעבר את בחינות הרישוי אשר כוללות חומר שמקיף את כל דיני המקרקעין – חוקים, מיסים, שמאות, דיני שכירות, חוק הגנת הצרכן ועוד.

על כן, בעת פנייה למתווך מאושר, ניתן להיות בטוחים כי הוא יודע את כל החוקים והוא יכול לתת מענה על כל שאלה. בנוסף לכך, הוא יודע גם להעריך מהו שוויו של נכס ולתת עליו הצעת מחיר הוגנת כדי שגם המוכר וגם הקונה יצאו מהעסקה מורווחים וכמובן – מרוצים.