ברוך עטאלי : "הדרך ארוכה למימוש זכויות רפואיות "

"הדרך ארוכה למימוש זכויות רפואיות" כך מספר לנו ברוך עטאלי, מומחה בתחום. ואכן, כך מרגישים מרבית הישראלים אשר זקוקים לפיצוי או כיסוי ביטוחי עבור תהליכים רפואיים. מי שנזקק לניתוח חשוב, לטיפולי שיניים, לטיפול באמצעות תרופות יקרות ושאר טיפולים יקרים – נתקל לא פעם בחומת בירוקרטיה גבוהה שהפכה את המרדף אחר קבלת הזכויות, לסיוט מתמשך. אז כיצד מתמודדים? הכול בהמשך.

במדינת ישראל קיים חוק ביטוח לאומי אשר מחייב על כל אזרח תשלום דמי ביטוח לאומי בכל חודש. כספים אלה יכולים להיות סכום קטן יחסית ביחס למשכורת החודשית. לעומת זאת, עבור שכירים ועצמאיים כמו גם עבור מי שמרוויח יותר מן הממוצע – הם יכולים להגיע למאות שקלים בחודש! ולמרות התשלומים הקבועים שנודעו כדי לכסות מקרי ביטוח של המבוטחים, ישנם תושבים שלא מצליחים לממש את הזכויות שלהם מול המוסד לביטוח הלאומי.

מה כולל התהליך של מימוש זכויות רפואיות?

אם אתם זקוקים לטיפול סיעודי, למימון של טיפול יקר, לכיסוי הוצאות ניתוח אחרי תאונה או בעת מחלה, כמו גם לטיפול על ידי תרופות יקרות – חשוב שתדעו כי תצטרכו לעבור תהליך בירוקרטי לא פשוט. תהליך זה יכלול: הגשת מסמכים אל וועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי. קבלת חוות דעת מקצועיות כולל אלה שיתקבלו מצוות הוועדה הרפואית של הביטוח. כמו גם הגעה לפגישות, והשלמת ממסכים שלא תמיד ניתן להשלים. במקרים כאלה יש להיעזר בחברה מקצועית שעוסקת בסיוע ומימוש הזכויות שלכם, או לאדם בעל ניסיון רב בתחום כמו ברוך עטאלי.

כיצד מסייעים המומחים בתהליך?

אם אתם נתקלים בחומה המדוברת מול הביטוח הלאומי, חשוב לפנות אל חברה מקצועית לה אנשי מקצוע בעלי ידע רפואי, צוות רופאים, עורכי דין מנוסים ושאר מומחים בתחום זה.

חברות אלה יספקו לכם את כל המידע הדרוש, הן ייאמדו את סכום הפיצוי שמגיע לכם או את גודל הסיוע שניתן לקבל, בעוד שפגישה עם המומחים מתקיימת בדרך כלל ללא עלות. בכך אפשר להתחיל בהליך נכון יותר מול הרשויות. עורכי דין וחברות כאלה הם בעלי הכרות מעמיקה עם המערכת, לכן הם יודעים כיצד לנהל את המאבק, עבורכם.

לסיכום, במידה וקיבלתם טיפול ושילמתם עליו מכיסכם, או שאתם זקוקים לטיפול וסיעוד כמו גם להוצאת אחוזי נכות – חשוב לפנות לאנשי המקצוע אשר יודעים כיצד לפעול בנושא.