יח"צ – איך לעשות את זה לבד?

באופן כללי, יח"צ, יכולים להיות מנוהלים על ידי תקשורת המארגנת ומשלבת פעילויות תקשורת, או, לעשות זאת באופן עצמאי. כמובן שזה מצוין אך מכיוון שיח"צ הוא מקצוע לכל דבר, חשוב להיעזר במומחים בתחום.

יח"צ – איך לעשות את זה לבד?

יח"צ – תפקיד זה מחייב ביצוע אסטרטגיות בעזרת טקטיקות תקשורת של מהדורות חדשות, עלוני עובדים, מסמכי עמדה, מיקומי מדיה, תוכן באתר, נאומים, בלוגים והודעות מדיה חברתית. 

משרדי יחסי ציבור העוסקים בתפקיד זה, בדרך כלל, אינם מעורבים בהגדרת בעיות ופיתוח פתרונות, אלא מבססים את הטקטיקות שלהם על המיומנות הטכנית של כתיבה.

תפקיד זה הוא "לספק הן להנהלה והן לציבוריים את המידע הדרוש להם לצורך קבלת החלטות בעלות אינטרס הדדי".

האם לעשות יח"צ באופן עצמאי?

מכיוון שתפקיד זה דורש מיומנות רבה, חשוב מאוד שלא לעשות אותו באופן עצמאי אלא לפנות לגורמים מומחים לטיפול בבעיות שונות של מיתוג ומוניטין ויח"צ אפקטיבי ומועיל.

ישנם אנשים אשר מעוניינים לעשות את היח"צ של העסק או החברה שלהם ללא כל עזרה חיצונית, דבר שמקשה עליהם את ניהולו התקין של המוסד או העסק אותו הם מחזיקים.

מה תפקידו של מנהל תקשורת ויח"צ?

מנהל התקשורת מעורב בחשיבה האסטרטגית של ארגון ועליו להיות מסוגל לבצע מחקר ומדידה ולשתף נתונים שמיידעים החלטות טובות יותר לניהול מערכות יחסים עם ציבור המפתח. 

מנהל התקשורת חושב בצורה אסטרטגית, מה שאומר שהוא יתמקדו במאמצים של הארגון התורמים ליחסים המועילים הדדית המסייעים לארגון להשיג את יעדיו. 

מאמצים אלה אינם מוגבלים לאסטרטגיות תקשורת, אלא כוללים מעקב אחר הסביבה החיצונית של הארגון, סריקה אחר סוגיות שעשויות להשפיע על הארגון, ועזרה לארגון להסתגל לצרכים של בעלי העניין שלו.

> קראו על ניהול מצבי משבר בקישור זה