מתווך לעסקים בישראל זה ברוקר בארה"ב? ההבדלים

מתווך עסקים הינו אדם שעוסק בתיווך בין בעלי עסק שמעוניינים למכור את העסק שלהם, לבין משקיעים פוטנציאלים שמעוניינים להשקיע את הכסף שלהם בנכס מניב. רכישה של עסק מוצלח ומתפקד יכולה להוות השקעה מעולה, עבור כל מי שמעוניין ליהנות מהתשואה עבור ההשקעה שלו וכמובן מפיתוח וקידום העסק. העברת הבעלות נעשית רק לאחר ששני הצדדים הסכימו ביניהם על המחיר ועל תנאי ההעסקה של העובדים. חשוב להבין כי במקרים מסוג זה, מומלץ להיעזר בשירותיו של מתווך לעסקים שיוכל לסייע לשני הצדדים להגיע לפשרה המתאימה ביותר עבורם. הדבר נכון במיוחד כאשר המשא ומתן בין הצדדים נתקע כתוצאה מקונפליקטים שונים, ולכן יש צורך באיש מקצוע שיוכל לקדם את העסקה ולהוציא אותה אל הפועל.

מהו ההבדל בין ברוקר בארה"ב לבין מתווך לעסקים בישראל?

למעשה, תפקידו של הברוקר דומה לתפקידו של מתווך לעסקים, היות ובשני המקרים מדובר על גורם חיצוני לעסקה שמרוויח מהעמלות. בדומה לברוקר שמייעץ ללקוח שלו במה להשקיע, מתי למכור ומתי לרכוש מניות מסוימות, כך גם המתווך מסייע ללקוח שלו למצוא הזדמנויות עסקיות משתלמות. מתווך לעסקים יכול לבצע הערכת שווי של העסק שנמכר, דבר שמספק תמונה ברורה יותר הן עבור הקונה והן עבור המוכר. כמו כן, המתווך אחראי למציאת הרוכשים של העסק, דבר שמאפשר ללקוח שלו להמשיך לנהל את העסק שלו באופן שוטף, בזמן שהוא מחפש בצורה אקטיבית עבור הקונים הפוטנציאלים. הדבר נכון גם עבור הברוקר, אשר מחפש עבור הלקוחות שלו מניות משתלמות לרכישה, בזמן שאלו עסוקים בעבודה ובחיי היום- יום שלהם.

לסיכום, למעשה ההבדלים בין ברוקר בארה"ב לבין מתווך לעסקים בישראל אינם משמעותיים במיוחד. בשני המקרים מדובר על גורם חיצוני לעסקה שמספק ייעוץ מקצועי עבור הלקוחות שלו, לגבי כדאיות ההשקעה.

> מתווך? בדוק חבילות פרסום למתווכים