כמה עולה לעשות ביטוח רכב

ההוצאה המשמעותית ביותר מבחינתנו בתור אנשים שמחזיקים רכב פרטי, היא ללא ספק כל הנושא של ביטוחים. כל מי שמחזיק ברשותו רכב, חייב לעשות ביטוחים על מנת שיוכל להשתמש בו, על מנת שיוכל לשמור עליו במקרה של גניבות או במקרים אחרים. 

למשל, כל בעל רכב חייב לעשות ביטוח חובה על פי דרישת המדינה שכן הוא אמור להגן על הולכי רגל וגורמים אחרים שאינם מבוטחים במקרה של תאונה. כמו כן, כל בעל רכב יעשה ביטוח מקיף על מנת להגן על הרכב מפני מצבים של גניבות, חבלות, נזקים או בעיות שונות שעלולות לצוץ ברכב. מעבר לכך, הרי שנהגים יעשו ביטוח צד ג', על מנת להגן על גורמים אחרים שמעורבים בתאונה, גם אם יש להם ביטוח. זאת על מנת למנוע מצב שהם יצטרכו לשלם פיצויים מהכיס שלהם. 

כפי שאנחנו יכולים להניח, ביטוחים אלו עולים לא מעט כסף. המחיר שלהם משתנה בהתאם לסוג הביטוח, בהתאם לסעיפים השונים שמופיעים בהם וכן בהתאם לפרמטרים אחרים. על פי רוב, סך הביטוחים מגיע לאלפי שקלים, אך זה אמור משתנה ביחס לפרמטרים שונים. 

על פי מה נקבע מחיר הביטוח

מחיר של פוליסת ביטוח כמו הראל סוויץ למשל, כאמור נקבע על פי פרמטרים שונים. בראש ובראשונה על פי פרטי הנהג. כלומר, אם מדובר בנהג צעיר וחסר ניסיון סביר להניח שהוא ישלם יותר מאשר נהג ותיק עם ניסיון, יחד עם זאת, נהג ותיק עם עבר עשיר של תאונות דרכים, ישלם בוודאי יותר מאשר נהג שמעולם לא ביצע עבירה. 

זה נכון גם לגבי הרכב. אם נניח מדובר ברכב חדש, סביר להניח שהביטוח שלו יהיה במובנים מסוימים זול יותר, אך יחד עם זאת ייתכן והביטוח מקיף יהיה יקר יותר בגלל עלויות אחזקה, בגלל היבטים של אבטחה ועוד. כמו כן, אם הרכב עבר תאונות והנהג תבע את הביטוח בעבר, סביר להניח שבשנה הבאה הוא יצטרך לשלם ביטוח גבוה יותר. 

חשוב להדגיש, שחברות הביטוח מציעות לנו מסלולים שונים שיכולים לחסוך לנו לא מעט כסף ברכישת פוליסה.