כיצד בוחרים עורך דין?

בחירת עורך דין זה אף פעם לא דבר פשוט, לא משנה לאיזה עניין, לא משנה לאיזה צורך אנחנו צריכים את שירותו. על כן, אנחנו צריכים לדעת כיצד לעשות את זה נכון, על מנת שנזכה לייצוג איכותי אשר ישרת אותנו בצורה הטובה ביותר. כיצד בוחרים עורך דין בצורה נכונה?

תחום התמחות

כל עורך דין מתמחה בתחום מסוים, תחום ספציפי אותו הוא למד ועשה בו סטאז'. כך למשל, אם אנחנו מחפשים ייצוג על ידי עורך דין לרשלנות רפואית, הרי שאנחנו צריכים לחפש עו"ד שמתמחה בתחום זה באופן ספציפי. אחרת אנחנו לא נזכה לייצוג מקצועי ואיכותי כפי שאנחנו רוצים ומצפים לקבל.

ניסיון בתחום המבוקש

אנחנו זקוקים לעורך דין שיש לו ניסיון איכותי, ניסיון רב בתחום בו אנחנו זקוקים לייצוג מקצועי. אין טעם לשכור עורך דין שלא התנסה בתיקים ותביעות מהסוג שאנחנו מעורבים בהם. הניסיון הזה יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, בין אם זה לפני שמתחילים בתהליך משפטי ובין אם זה בשלבים שונים בתהליך עצמו.

גישה מקצועית וכימיה

בשיחה הראשונה שנבצע עם עורך דין, נוכל להבין מה הגישה המקצועית שלו, לאן הוא חותר. האם הוא מתכוון להוביל אותנו לפשרה או שמא הוא שואף לקחת אותנו למשפט בכל מחיר. זה חשוב מאחר וזה ילמד אותנו על האמביציה שלו וכן על הדרך בה הוא רואה את הדברים. במקרים מסוימים נחפש פשרות ובמקרים אחרים, נרצה ללכת לבית משפט במטרה ברורה לנצח.

זמינות

כשבוחרים עורך דין, חשוב מאוד שהוא יהיה זמין לצרכים שלנו. אנחנו צריכים למצוא עורך דין שיהיה מסוגל לנהל את התיק שלנו כמה שיותר מהר. נכון שזה לא תלוי רק בו, אך אם הוא יפעל במהירות וללא דחיות, זה יכול לעזור לנו לקדם את העניינים.

חשוב להדגיש, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו כל הזמן, מה המטרה לשמה אנחנו מחליטים לפנות אל עורך דין. יש מקרים שזה בשביל לטפל בעניין בהיבט משפטי, כמו למשל במקרים של רשלנות רפואית, אך יש מקרים שזה במטרה לבצע תהליך קצר מועד או ארוך טווח. זה יכול להשפיע על תהליך העבודה המשותפת ועל התוצאה.