איך מגישים תביעה לביטוח לאומי?

בין אם אנחנו שכירים המקבלים בכל חודש תלוש משכורת או עצמאיים המנהלים את החשבונות לעצמנו, אנו נדרשים ככל האזרחים מעל גיל 18 בישראל, לשלם דמי ביטוח למוסד לביטוח לאומי מדי חודש. הכסף הזה, אמור כמובן לחזור אלינו כאשר אנו מגיעים חלילה למצב בו אנו לא מסוגלים לעבוד יותר כמו במצב של פציעה או אובדן כושר עבודה מכל סיבה שהיא. עם זאת, מי שנדרש לעזרת המוסד הזה אי פעם, יודע שהרבה פעמים זה לא פשוט לקבל את הכסף כמו שזה אמור להיות. לפני שאתם רצים לחברה שתיקח לכם עמלה על התהליך, הנה כמה דברים שחשוב לדעת על הגשת התביעה לביטוח לאומי.

מהן תביעות הנזיקין?

ישנם קריטריונים ברורים למדי בכל הנוגע לתביעות בביטוח לאומי והצעד הראשון הוא לברר אם אתם עומדים בקריטריונים האלה. אם איבדתם את כושר העבודה שלכם כתוצאה מתאונה או מחלה חלילה, יש סיכוי כי אתם עומדים בקריטריונים הללו, אבל אל תבנו על זה שביטוח לאומי יעדכן אתכם בכך. ניתן בהחלט לפנות לייעוץ חינמי ראשוני אצל עורך דין או חברה העוסקת במיצוי הזכויות מול ביטוח לאומי כדי להבין אם אכן יש לכם קייס לתביעה מלכתחילה.

בחרו בענף הנכון והמתאים לכם

המוסד לביטוח לאומי הוא מוסד מורכב ומסועף הבנוי מאגפים ותתי אגפים רבים כמו למשל נפגעי עבודה, נכות כללית וכן הלאה. פנייה לענף הנכון עלולה להביא לסחבת ולגרור את התיק שלכם מעבר לנדרש ורצוי להימנע מהמצב הזה.

זכותכם לערער על כל החלטה

זהו לא מצב נדיר בו מחליט המוסד לביטוח לאומי לדחות תביעה של אזרחים. חשוב לזכור כי ניתן לערער בצינורות המקובלים על כל החלטה של המוסד, אפילו במקרים בהם תביעה התקבלה ואתם חשים כי לא נפסקו לכם כלל הפיצויים המגיעים לכם.

היעזרו במומחים

ההתנהלות מול ביטוח לאומי בהחלט יכולה להיות מתישה. אם אתם מרגישים כי אתם לא ערוכים לכך נפשית, בהחלט שווה לשקול פנייה לעורכי דין או חברות המתמחות בהליכי הגשת התביעה ומיצוי ההליכים מול ביטוח לאומי.