מחלות מנהלים – כיצד מונעים אותן? כיצד לומדים לשחרר

לאורך השנים במסגרת ליווי ארגוני, פיתוח עסקי והובלת תהלכי שינוי וצמיחה, לא פעם נחשפנו לתופעה שמפילה לא מעט מנהלים ומנכ"לים. המדובר בלחץ ובתסמינים נוספים המאפיינים את עולם העסקי והניהולי התחרותי כיום. במסגרת הרצאה למנהלים הנהלות ולמנכ"לים אנו מעבירים את הנושא החשוב הזה במסגרת דיון והרצאה אינטראקטיבית שמציפה בעיה המוכרת לכולנו. הרצאה מעוררת חשיבה בדבר "מחלות מנהלים" – כיצד מונעים אותן? כיצד לומדים לשחרר.

כמו להטוטנים בקרקס

במסגרת ההרצאה למנהלים ועובדים, אנו מתמקדים באיתור הגורמים המרכזיים שגורמים למנהלים להיפגע. פעמים אנו כעובדים וכמנהלים, מרגישים בדיוק כמו הלהטוטנים בקרקס, המעיפים בו זמנית 6 או 8 כדורים צבעוניים באוויר ומרגישים חובה להתאמץ כל יום מחדש כדי שאף כדור לא ייפול, חלילה וחס, לרצפה. כל אחד מאיתנו בתחום הניהולי, עושה מאמץ עילאי כל יום מחדש בכדי לשמור את כל הכדורים באוויר. אני מבקש שוב לקבוע, כי הרצאות וסדנאות קצרות וממוקדות למנהלים יכולות להביא לערך רב בכל מה שקשור להעצמה הדרכה ופיתוח עובדים ומנהלים מהתחום.

מהן מחלות מנהלים?

אין זה סוד, כי ההכרה ב"מחלות מנהלים" והשלכותיהן חדרה לתודעה רק בשנים האחרונות. בהרצאה שנעביר אציג את ההתפתחויות האחרונות בתחום ואת המודעות הניהולית והעסקית ברמת הנהלה ומנכ"ל לתופעה החמורה הזאת. ההרצאה למנהלים תשקף ותציג בצורה חד משמעית כי מתח ולחץ נפשי מתמשך גורמים להפרעות שינה, יתר לחץ דם והתקפי לב – אלו הם חלק מ"סל ההטבות" שעלול להעיק על מי שמקודם לתפקיד ניהולי כלשהו.

חובה לשמור על איזון ומידתיות

העולם העסקי, גובה מחירים גבוהים במיוחד בשל היותו, מעצם טבעו, טוטאלי וממוקד. זהו מחיר יקר מאד אותו משלמים לרוב בעלי תפקידים בתחומי הניהול, פיתוח עסקי, שיווק ומכירות. לא אחת נפגעות גם השדרות המקבילות בתחומי הטכנולוגיה והייצור ואפילו כאלה ברמות העובדים השונות. הסובלנות לטעויות … כמעט נעלמה מעולמינו! זהו מתכון ליצירת אווירת לחץ וחוסר ביטחון. אנו נבצע תהליכי חשיבה משותפים כחלק מההרצאה בנושא "מחלות מנהלים" והדרך למנוע אותן.

מחלות מנהלים – כיצד מונעים זאת.

ההרצאה הייחודית, תציף את מגוון הדרישות העומדות בפני מנהל או עובד הן אדירות: עליו לקבל החלטות רצוי נכונות עד כמה שיותר, במצבי אי וודאות, לחיות במחסור כרוני של המשאבים החיוניים – זמן וכסף. בעוד ש"לחץ" לזמן קצר מביא לדריכות, ערנות ו"להזרמת אדרנלין" לגוף, הרי שללחץ מתמשך ישנם תסמינים קשים – גופניים ונפשיים. בהרצאה למנהלים נבחן מהצריך לעשות? כיצד פועלים נכון יותר? וכיצד מונעים זאת?

תכירו את הגורמים המרכזיים הגורמים ל"מחלות המנהלים"

בהרצאה אנו נבצע התאמה, לעולמות התוכן של הארגון ונתן דוגמאות מתהליכים ואירועים המשקפים את חיי היום יום של המנהלים והעובדים בארגון. נציג כי הגורמים המרכזיים ליצירת לחץ ובעקבותיו "מחלות מנהלים" נובעים בדרך כלל מחוסר הלימה בין סמכות העובד/המנהל לבין אחריותו בפועל. זאת ועוד, העדר הסכמה והגדרה מדויקת של היעדים להשגה.

בחרו הרצאות השראה ניהוליות וקבעו את המועד לביצוע.

הרצאות מעוררות השראה ומתמקדות בעולמות התוכן של חברות עסקים עובדים ומנהלים, לא פעם משמשות כ- "אייס ברייקרים" היכולות להיות חשובות מאד בתוך המרוץ המטורף של כולנו. תמיד נכון כי כמנכ"ל ואו כהנהלה תדעו לבצע אחת לרבעון "פסק זמן ניהולי" ברמת החברה  שיוקדש ללמידה ולימוד נושאים שקצת יכולים לגרום לכולנו לחרוג משבילי החשיבה והפעילות המוכרים.

צרו תרבות למידה והעשרה

מפגשי העשרה והרצאות, יוצרים תרבות המקדשת למידה והתפתחות ברמת הארגון. זה משדר למנהלים ולעובדים כי הארגון מודע לצורך לעצור מפעם לפעם ולו לשעתיים שלוש בכדי להעניק ולהטעין את עובדיו ומנהליו בידע חדש. זאת כחלק מבניית תרבות ארגונית, התומכת בהעשרה ופיתוח עובדים ומנהלים. היה והנושא, נמצא על סדר היום הניהולי אצלכם בחברה ומבקשים לשמוע עוד, בואו נשוחח על כוס קפה.

דברו איתנו

כעת, זהו המקום להציע לכם להתקשר ישירות למשה גרימברג 054-4814332 ולקבוע פגישת היכרות ראשונית – להזמנת הרצאות וסדנאות קצרות וממוקדות בנושא של "השראה ניהוליות". פנו ישירות למייל של משה גרימברג- abc@nihul4u.co.il כתבו בכמה מילים מה אתם מצפים מתהליך משותף ונקבע פגישה ראשונית להיכרות וללא כל עלות.

המחברים:  עדי יצחק  ומיקי כרמלי