מניעת סנטר כפול – האם זה אפשרי?

סנטר כפול עלול לפגוע בהופעה החיצונית ובביטחון העצמי של האדם, ולמרות שהוא לא מסכן את הבריאות, הוא עשוי להעיד על כך שישנה בעיה בריאותית מסוימת.

 במידה שהאדם שסובל מסנטר כפול סובל גם מעודף משקל, הרי שחשוב שהוא יפחית ממשקלו כדי לשמור על הבריאות. לצד מקרים אלו, ישנם מקרים בהם הסנטר הכפול מופיע באופן פתאומי. מצבים אלו דורשים בדיקה יסודית, שכן הסנטר הכפול עלול להעיד על בעיות שונות, כמו למשל: מחלה בכליות או בעיה בבלוטת התריס.

 

סיבות שעשויות לגרום להיווצרות של סנטר כפול

סנטר כפול יכול להיווצר בשל סיבות שונות. הסיבה הראשונה היא גיל. עם חלוף השנים העור שלנו נהיה פחות גמיש, כתוצאה מכך נפגע גם עור הסנטר, מתקמט ונאגר בו שומן.

 

גורם נוסף שעשוי להוביל להיווצרות של סנטר כפול הוא עודף משקל, זאת  משום שישנו ריכוז גבוה של שומן באזור הסנטר. אכילת מזונות מעובדים שמכילים הרבה שומנים וקלוריות עשויה להגדיל את הסיכויים להיווצרות סנטר כפול.

 

סנטר כפול יכול להיות גם תוצאה של יציבה. במידה שהיציבה בעייתית, עשויים שרירי הצוואר והסנטר להיות חלשים יותר וכתוצאה מכך יווצר סנטר כפול. אנשים שיושבים הרבה זמן עם הראש מורכן, עשויים גם הם לסבול מפגיעה בגמישותו וחוזקו של העור ולהוביל לכך שיווצר סנטר כפול.

 

גורם נוסף שעשוי לגרום להופעת הסנטר הכפול הוא גנטיקה. ככל הנראה ישנם גנים שאינם מיטיבים עם העור וגורמים לו להיות פחות עמיד ופחות גמיש.

 

הסנטר הכפול מפריע מבחינה אסתטית – מה ניתן לעשות?

הפתרון הוותיק והמוכר לטיפול בסנטר כפול הוא ניתוח שמטרתו להסיר את השומן העודף.

יחד עם זאת, היום ניתן לבצע טיפול מסוג אחר, הטיפול יעיל, מתקדם ובטוח ומתבצע באמצעות שימוש באנרגיית גלי רדיו.

הטיפול הינו חד פעמי ותופעות הלוואי שלו מעטות ביותר. תופעות הלוואי שיכולות להופיע כוללות מעט שטפי דם ונפיחות, כאשר הטיפול עצמו אינו גורם לכאב (אם ישנו כאב, הוא קל מאוד).

במידה שהמטופל מעוניין בכך, ניתן לבצע את הטיפול תחת אלחוש, הרדמה מלאה או הרדמה מקומית.

יתרון  נוסף של הטיפול הוא שההתאוששות  ממנו קצרה.

לאחר שהנפיחות יורדת ניתן להתחיל לראות שינויים, כאשר לאחר 3-6 חודשים תתקבל התוצאה הסופית. כדי לשמור על תוצאה זו, יש להקפיד על כך שמשקל הגוף יהיה תקין.

 

למידע נוסף וקביעת פגישת ייעוץ הכנסו עכשיו לאתר: https://drglesinger.co.il/.