מתי כדאי לשקול מחזור משכנתא

בעיני ישראלים רבים, משכנתא נראית כמו מפלצת מאיימת. רואים רק את ההתחלה, אבל מתי התשלומים יסתיימו? לא ידוע. מה שבטוח זה שלא בעתיד הקרוב.

רוב ציבור לוקחי המשכנתאות לא מבינים בדיוק איזו עסקה הם עושים, הם גם לא פונים לאנשי מקצוע בתחום שיסבירו להם מה כדאי להם לעשות וכך יוצא שהם משלמים עשרות אלפי שקלים ואפילו יותר לחינם. הם משלמים ריביות גבוהות כי ככה הפקיד החביב של הבנק הציע להם, הם משלמים שנים על גבי שנים בעוד שהם היו יכולים לקבל פריסה אחרת טובה יותר ולסיים עם זה מזמן.

מחזור משכנתא הוא דרך אחת כדי להפחית את עלויות המשכנתא הנוכחית שלכם ואפילו להשיג עוד כסף. כמובן שזה לא בחינם. לכן, חשוב שתדעו מתי כדאי לשקול מחזור משכנתא.

 

מחזור משכנתא:

במחזור משכנתא אתם בעצם לוקחים את המשכנתא הישנה שלכם ובמקום להמשיך לשלם אותה כמו ילדים טובים עד הסוף, אתם זורקים אותה ולוקחים במקומה משכנתא חדשה שכוללת גם את המשכנתא הראשונה שלכם וגם את המשכנתא השנייה שלכם.

כמובן שזה לא בחינם והריביות שתצטרכו לשלם כנראה די גבוהות. אמנם גם במשכנתא ראשונה יש אנשים שמשלמים ריביות גבוהות בגלל חוסר הבנה או שככה יצא, אבל מחזור משכנתא הריביות הן הרבה יותר גבוהות.

אבל עדיין, יש תנאים מסוימים בהם יהיה כדאי לכם לקחת מחזור משכנתא. למשל, כאשר המשכנתא שלכם נמשכת לאורך שנים, אז במחזור המשכנתא אתם יכולים לקבל תנאים טובים ולשלם פחות. כמו כן, אם אתם משלמים ריביות גבוהות במשכנתא הנוכחית ולא משנה מה הסיבה, מחזור משכנתא יכול לעזור לכם לשלם פחות על המשכנתא הזו.