רשות ההשקעות – מענקים – מה זה ולשם מה הם מיועדים?

מדינת ישראל מבקשת לעודד גורמים שונים ליצור ולפתח בכך את המשק. מאחר וישנם גורמים שלא בהכרח יש להם את היכולות הכלכליות לשם כך, אזי שהמדינה גם נותת מענקי רשות ההשקעות. מדובר על רשות שמספקת מענקים לגורמים שונים במשק על פי אופי הפעילות שלהם והדרך בה הם יכולים להשתמש במענקים ולקדם את המשק כולו. 

מדובר על חברות שמייצרות מיוצרים ייחודים, חדשניים, ובצורה כזו הם יכולים לחדש ולפתח את המשק בישראל. מדובר על מוצרים חדשים, מקוריים, עם רעיונות ואפיונים ייחודים. בשביל לקבל את המענק, יש להציג בקשה בצורה מסודרת דרך גורמים שמתמחים בכך. זה לא יהיה נכון להגיש בקשה על סמך מסמך לא מסודר וכמובן שלא כל אחד יכול לקבל מענק, אלא רק מי שהמדינה מוצאת לנכון לספק לו אותו. היא תקבע זאת על פי מדדים שונים ובהתאם כמובן למסמך אותו יגיש בית העסק. 

כיצד מגישים מסמך בקשה בצורה נכונה

בשביל להגיש מסמך בצורה נכונה, יהיה נכון לפנות אל גורם שמתמחה בניסוח מסמך בקשה. הוא ילמד את העסק, ידע באילו תחומים הוא מתעסק, על בסיס מה הוא יכול להגיש בקשה שכזו ובסופו של דבר, ינסח מסמך אשר יישלח לרשות ההשקעות בתקווה שהיא תקבל את ההחלטה הנכונה ותספק לבית העסק את מה שהוא דורש. 

נקודה נוספת לגבי רשות ההשקעות – מענקים היא לדעת אל מי לפנות ואיך לעשות את זה. בית עסק לא בהכרח יודע כיצד לבצע את התהליך ולכן הוא עלול לפספס בנקודה זו. הדבר הנכון מבחינתו זה ליצור קשר עם אנשי מקצוע שמתמחים בכך, והם ידעו אל מי לפנות, כיצד לעשות זאת ואיך להציג את הדברים בצורה נכונה.