אסטרטגיה שיווקית – איך בונים אסטרטגיה נכונה

שיווק הוא חלק מרכזי מהצלחתו של כל עסק ורבים טוענים שתפקידו קריטי בכל הקשור אל הצלחת העסק.  במאמר זה נרחיב אודות תכנון מקדים של אסטרטגיה שיווקית ונקודות חשובות בכל הקשור אליה. קריאה נעימה

אסטרטגיה שיווקית – תכנון מקדים חובה

כל הצלחה מתחילה בתכנון מקדים מוקפד וכך גם לגבי אסטרטגיה שיווקית. השלב הראשון בבניית אסטרטגיה תמיד יהיה מורכב מקבלת החלטה לגבי הנפשות הפועלות בכל הקשור אל תכנון בניית ויישום של אותה  אסטרטגיה. קבלת החלטה לגבי אותם בכירים, מנהלים ומומחים בתחומים שונים אשר יובילו אותה, החלטה על תקציב שיוקדש לכך ולוח זמנים מדויק לפרויקט המתוכנן. 

נקודות חשובות – הכרת השחקנים המרכזיים וקבלת החלטות

  • הגדרת מטרות – יש להגדיר באופן ברור את מטרת או מטרות השיווק, גם כאשר רוצים לפתח אתר תדמית בסיסי ופשוט לעסק.
  • שוק הצרכנים והמתחרים – חשוב להבין מיהם האנשים בעלי פוטנציאל העניין במוצר או בשירות של החברה ומצד שני חשוב ביותר לבדוק מיהם המתחרים וכיצד הם פועלים. הכלים הטובים ביותר לביצוע משימה זו הם סקרים, מחקרי שוק, דו"חות ומסקנות של מומחים. ידע בתחום המתחרים והלקוחות הפוטנציאלים חשוב מאוד, שכן הוא ישפיע על כל הקשור אל קבלת החלטות בנוגע לבניית אסטרטגיה שיווקית נכונה.
  • מוצר או שירות – אין זה משנה אם החברה מעוניינת למכור מוצר או שירות, מה שחשוב הוא להבין מהו אותו מוצר או שירות אותו מעוניינים לשווק לקהל הצרכנים הפוטנציאלי, מה התועלות של המוצר/שירות, כלומר כיצד הוא יכול לשרת את קהל היעד שלכם, במה המוצר ייחודי לעומת מוצרים אחרים אותן משווקות חברות אחרות ואיך ניתן לשווק לקהל הלקוחות לא רק את המוצר המרכזי אלא גם מוצרים משלימים אשר חיוניים קבלת חוויה מושלמת מקניית המוצר המרכזי.

חשוב לציין שאסטרטגיה שיווקית תוביל ליצירת תכנית שיווקית לעסק, תוכנית שתכלול את כל האלמנטים השיווקיים שיובילו להכנסות ורווחים. תוכלו לקרוא מידע נוסף בנושא מה זה אסטרטגיה שיווקית באתר BlogAbout.