מה זה BI? 

בעולם העסקים יש המון מידע שצריך להוציא ממקורות שונים. מידע זה יכול להיות בצורת נתונים, דוחות או כל סוג אחר של נתונים.

המטרה העיקרית של BI (בינה עסקית) היא לחלץ את המידע מכל מיני מקורות ולהציג אותו בפורמט שמיש. הדרך הנפוצה ביותר שבה חברות משתמשות בו היא באמצעות כלי BI כמו Tableau ואחרים. כלים אלה עוזרים להם לדמיין מה יש להם ומה הם צריכים, מה שעוזר להם לקבל החלטות טובות יותר ולנקוט פעולות בהתאם.

בינה עסקית עוזרת לחברות להבין כמויות גדולות של מידע, לקבל החלטות טובות יותר ובסופו של דבר לשפר את השורה התחתונה. השימוש בכלי BI גדל באופן אקספוננציאלי בעשור האחרון. AI צפויה להשפיע יותר ויותר בתחום זה מכיוון שניתן להשתמש בו לא רק עבור כריית נתונים אלא גם עבור ניתוח עסקי, מודלים חזויים ומערכות תומכות החלטות.

המטרה העיקרית של BI היא לספק מבט מקיף על העסק. זה עוזר לזהות ולמדוד את הביצועים של ארגון. בעזרת BI, מנהלים יכולים לוודא שהם לא מבזבזים זמן על משימות שהם לא צריכים ובמקום זאת להתמקד במה שהם הכי טובים בו – יצירתיות ורגשות.

איך זה יכול לשרת אותנו? 

בינה עסקית קיימת כבר זמן רב, אבל רק לאחרונה כאשר הפכה פופולארי בעולם התאגידים. בזכות הרבגוניות שלו וקלות השימוש שלו. הסיבה העיקרית לכך שחברות החלו להשתמש ב-BI היא כי הן רוצות להגביר את היעילות שלהן על ידי מתן ראייה הוליסטית של העסק שלהן. הם רוצים לדעת לאן הכסף שלהם הולך, כמה רווח הם משיגים, אילו מוצרים או שירותים עובדים טוב וכו'.

בעולם העסקים ישנם שני סוגי נתונים עיקריים:

1.נתונים שימושיים למעשה לחברה 

2.נתונים המשמשים ככלי שיווקי. 

הסוג הראשון של נתונים חשוב לעסקים מכיוון שהוא עוזר להם לשפר את הביצועים ולהגיע ליעדים שלהם. לסוג הנתונים השני אין ערך לחברה אך ניתן להשתמש בהם בשיווק או על ידי משרדי פרסום.

> תוכלו למצוא מידע נוסף בנושא באתר https://www.rotlein.co.il/