חלוקת רכוש לאחר פרידה – מה חשוב לדעת?

לאחר פרידה משפטית, זכויות הקניין של הצדדים לא ברורות. זאת מאחר שאין ביניהם הסכמה לגבי חלוקת הרכוש והשימוש בו. ייתכן שבית המשפט יצטרך להחליט אם צד אחד מחזיק בכל הרכוש או שלצד אחר יש תביעת בעלות על חלק ממנו.

השאלה העולה היא: מה צריך לעשות עם כל הרכוש שהיה בעבר בבעלות שני הצדדים?

חלוקת רכוש לאחר פרידה היא נושא חשוב ביותר בעולם הנדל"ן. הסיבה לכך היא שיש סוגים שונים של רכוש; למשל, נכסים למגורים ונכסים מסחריים. לפני ההפרדה היו נכסים אלו בבעלות צד זה או אחר. לאחר הפיצול, הבעלות הזו משתנה בהתאם למי הבעלים של איזה סוג של נכס.

דרך אחת לחשוב על זה היא שכאשר אתה קונה בית, אתה הבעלים שלו ויש לך שליטה מלאה עליו. אבל לאחר הפיצול, אתה צריך להחליט אם אתה רוצה למכור את הבית שלך או להשכיר אותו. אם אתה משכיר אותו ולא רוצה למכור בכלל, אז הבית שלך יהיה שלך לנצח אבל אם תחליט לא למכור אז בשלב מסוים בזמן תצטרך להחזיר כסף שהושאל מחשבון הבנק שלך. 

מה צריך לקחת בחשבון

חלוקת רכוש בגירושין או לאחר הפרדה היא נושא חשוב ביותר לכל בעלי הנכס. עם זאת, זה לא כל כך מובן על ידי אנשים רבים. הסיבה לכך היא שהרבה אנשים חושבים ששוק הנכסים יהפוך ליציב יותר ויותר ומחירים יציבים יהיו התוצאה של זה. אבל במציאות, השוק עשוי לשנות את התנהגותו בהתאם לגורמים שונים. 

אין לראות בחלוקת הרכוש רק סוג אחד של חלוקת נכסים. כמו כן, חשוב לציין כי ישנם סוגים רבים אחרים של חלוקת נכסים שאינם כלולים כאן. .

למידע נוסף: https://www.bizmakebiz.co.il/Members/6e3dc1f4-22ac-4726-84b6-733aa45c5f7a/