חדלות פרעון – הסבר בעניין

חדלות פירעון היא חוסר יכולת לשלם את חובותיו. זהו מצב של חוסר יכולת לשלם את החובות או לעמוד בהתחייבויות כספיות. בישראל, חוקי פשיטת רגל מוגדרים בצורה ברורה. במדינות אחרות, חוקי חדלות הפירעון כפופים לחוק הסדר נושים של חברות. במאמר נסבר לכם על חדלות פרעון וזאת כדי שתבינו טוב יורת מה זה בעצם ותוכלו להבין טוב יותר.

שלושה שלבים של חדלות פרעון

ניתן לחלק את תהליך חדלות הפירעון לשלושה שלבים: טרום חדלות פירעון, חדלות פירעון ואחרי חדלות פירעון. בשלב טרום חדלות פירעון, חברה עלולה להיות בסכנת פשיטת רגל ללא סימני אזהרה כגון חשבונות שכר שהוחמצו או חשבונות שלא שולמו. בשלב שלאחר חדלות הפירעון, חברה חדל פירעון יצאה מפשיטת רגל והיא מסוגלת לפעול שוב בבעלות וניהול חדשים. לחברה יש כעת התחלה חדשה, אך עדיין עליה להגיש בקשה לפשיטת רגל אם היא לא תצליח לשנות את עסקיה תוך שלוש שנים מרגע שיצאה מפשיטת הרגל

חדלות פרעון – מה זה בעצם?

בישראל, אדם או חברה מוכרזים כחודלי פירעון כאשר סך החוב לנושים עולה על שווי נכסיו. חדלות פירעון יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל החלטות ניהול לקויות והפסדים בלתי צפויים. במקרים מסוימים, חברות עלולות להיכנס לפשיטת רגל.

חדלות פירעון היא חוסר יכולת לשלם את חובותיו. כמו כן, מדובר בהליך של פירוק נכסים לצורך הסדרת חובות של חברה. דיני חדלות פירעון עוסקים בהליך הפירוק והזכויות המשפטיות, החובות והחבויות הנלוות לו. החוק מתייחס גם לסוגיות כמו כמה זמן יש לחברה להגיש בקשה לחדלות פירעון, מהי חברה חדלת פירעון, כמה זמן נושים צריכים להמתין לפני שהם יכולים לתבוע את כספם בחזרה ומה קורה אם נושה מחמיץ את המועד האחרון.

ליצירת קשר עם עו"ד האן >>>