איך תבחרו ספק אינטרנט?

בבחירת ספק חשמל אין הרבה אפשרויות. ספק מים? הדירה כבר מחוברת לספק מסוים. שוב, אין הרבה אפשרויות. אבל ספק אינטרנט? יש בהחלט אפשרויות רבות לבחור מהן. יותר מכך – מדובר בבחירה חשובה למדי. אז למה זה חשוב? וכיצד בוחרים היטב, בספק אינטרנט איכותי באמת?

לעסקים ולמשתמשים פרטיים

באינטרנט משתמשים כיום כמעט כולם. במבט כללי, זה אומר משתמשי אינטרנט פרטיים וגם משתמשים עסקיים. למעשה, שני סוגי השימוש מתערבבים פעמים רבות. מחד, עובדים גולשים באינטרנט גם למטרות פרטיות, בהפסקות עבודה ובכלל. מאידך, אנשים רבים יותר ויותר עובדים מהבית וזקוקים לגלישה באינטרנט ממנו. כמובן, הם ושאר בני הבית זקוקים לגלישה באינטרנט למטרות פרטיות, באופן שוטף. לרוב, ספקי אינטרנט מציעים מענה לכל הצרכנים האלה. למשל, בתור ספק אינטרנט Itc מציע מכלול שירותים מסוגים שונים, אשר עשויים לסייע לכל עסק. היא גם מציעה פתרון מלא עבור לקוחות פרטיים. כך שסביר שכל הדרוש לכם, זמין מרוב ספקי האינטרנט. עובדה זו, משאירה אתכם עם רשימה לא קטנה של ספקים לבחור מהם. כיצד ממשיכים הלאה? לפי אילו קריטריונים כדאי להחליט?

מיון לפי חבילות

קל להשוות בין ספקים, לפחות בכל הנוגע לנתונים מספריים קונקרטיים. חבילות אינטרנט מספקות בדיוק את זה. הן בנויות במבנה פשוט מאוד, אותו רואים אצל רוב הספקים. כדוגמה, בבחירת ספק itc שהזכרנו קודם תציע לכם מגוון חבילות. שם תראו היבטים קבועים למדי, כגון "כמה מגה" מוצע מסגרת החבילה, האם נתב והתקנה כלולים במחיר או לא וכמובן המחיר הכולל של החבילה.

מה עוד לחפש?

המיון לפי חבילות אמנם קל והוא עשוי לשמש כצעד סינון ראשוני, אך זה לא הכול. הרי מה שקורץ במיוחד בחבילות כאלה, זה לרוב המחיר. ודווקא המחיר הנמוך עשוי להיות "נורה אדומה". כך שמי שרוצה ספק איכותי, רצוי מאוד שישקיע גם מעבר להשוואת חבילות פשוטה. במה למשל?

  • הגדרת דרישות – בכל מקרה, כדאי להתחיל תהליך מיון כזה, מהגדרת דרישות ברורה. כלומר לשאול את עצמכם, האם אתם בכלל יודעים מה אתם מחפשים? למשל לגבי מהירויות מינימום או תשלום חודשי מרבי שתהיו מוכנים לשלם. שלב זה, חשוב ומקובל במיוחד בעסקים. כמו כן, זו הזדמנות לוודא שאתם מבינים את כל המונחים והנקודות בנושא זה. למשל הנתב ואופן התשלום לגביו. 
  • מעבר על האתר – נקודת פתיחה טבעית וטובה בכל מקרה, היא לעבור על אתרי ספקי האינטרנט. שם תמצאו מידע בסיסי ועדכני לגבי מה שהם מציעים. כמו כן, כדאי לקרוא באתר רקע על החברה.
  • חיפוש חופשי – לחפש באינטרנט באופן חופשי, מידע על הספקים השונים, בכדי להבין מוניטין, אמינות וכדומה. חוות דעת שתמצאו, עשויות לספק אינדיקציות חשובות לגבי היבטים כמו שרות ותמיכה, שעל הנייר כולם מציעים ברמה גבוהה, אבל מה בפועל? כמובן, את כל הביקורות וחוות הדעת כדאי לקחת בזהירות. ואם יש לכם חוות דעת ממכרים, זהו מקור מידע מצוין.
  • שירותים נוספים – שימו לב, שספקי אינטרנט מציעים פעמים רבות גם שירותים נוספים, מעבר לחיבור לרשת האינטרנט. למשל שירותי אבטחת גלישה. האם זה חשוב לכם? במידה וכן, עשוי להיות נוח וחכם, לצרוך שירותים כאלה מספק האינטרנט, בכדי לצמצמם את מספר הספקים שמולם אתם פועלים.
  • לבחור – בסופו של תהליך, מגיע השלב שבו תצטרכו לבחור. לעתים זה לא יהיה קל, כי הספקים די דומים בהיצע שלהם. תעזור לכם העובדה, שכיום קל יחסית להתחבר לספק אינטרנט, לנסות אותו ולעבור לספק אחר.

לסיכום

כדאי להקדיש את הזמן לבחירת ספק אינטרנט איכותי. זה הוא תהליך לא ארוך במיוחד, אשר יבטיח שתעבדו עם ספק טוב ותקבלו תוצאות אופטימאליות, לאורך זמן.