מהי קרן השתלמות ולמה זה טוב?

לא מעט אנשים אינם יודעים שקרן השתלמות היא אחד מאפיקי החיסכון המשתלמים ביותר שקיימים כיום. היתרון המשמעותי ביותר בקרן השתלמות עבור שכירים הוא שכל על סכום כספי אותו הם חוסכים על חשבונם בקרן, המעסיק שלהם יפקיד פי כמה וכמה, בהתאם להסכם העבודה אשר נערך בין המעסיק לעובד בתחילת עבודתו. כמו כן, גם עצמאיים אשר מפקידים לקרן השתלמות, יכולים להנות מהטבות מס שונות אשר המדינה מציעה להם. לרוב קרנות ההשתלמות ינוהלו על ידי מנהל השקעות או חברה העוסקת בניהול קרנות מעין אלה ויגבו דמי ניהול על ניהול זה.

>קראו את המדריך של סייבי לקרנות השתלמות

קרן השתלמות – במה מדובר

קרן השתלמות היא מוצר חיסכון לטווח בינוני של עד שש שנים. במקור כספי הקרן היו מיועדים למימון השתלמויות עובדים ולכן, כיום כאשר אדם מעוניין להוציא מכספי קרן ההשתלמות שלו עבור השתלמויות מקצועיות, הוא יכול למשוך מהם ללא מס. אולם, אם הוא מעוניין למשוך מכספים אלו לכל מטרה אחרת, הוא יידרש לשלם מס, אלא אם כן ימשוך אותם בתום 6 שנות החיסכון שהוגדרו מראש. חשוב מאוד לזכור שעל אף שלאחר 6 שנים ניתן למשוך בכל עת מכספי קרן ההשתלמות ללא תשלום מס, הרי שעל כל שנה נוספת שבה הכסף נשאר בקרן מבלי שמושכים אותו, ישנן לא מעט הטבות מס. אם משאירים את קרן ההשתלמות עד גיל הפרישה לפנסיה, ניתן להנות מתוספת תשלום משמעותית מאוד לפנסיה. קראו מידע נוסף חשוב באתר SAVEY.CO.IL.

מדוע קרנות השתלמות זה טוב

מלבד העובדה שקרן השתלמות היא מוצר חיסכון לטווח בינוני אשר מעניק לא מעט הטבות מס לחוסך ומלבד העובדה שקרנות השתלמות לשכירים הן הדבר הטוב ביותר מכיוון שעל כל סכום אשר מפקידים, המעסיק יפקיד סכום גבוה יותר, הרי שיתרון נוסף בקרנות ההשתלמות הוא שקרנות ההשתלמות מאפשרות לכל חוסך לקחת הלוואה על חשבון סכום החיסכון אשר נצבר בקרן. מדובר על הלוואות אטרקטיביות מאוד בריביות נמוכות ואפשרות לפרישה רחבת טווח. לקרנות השתלמות ישנם יתרונות רבים ואין ספק שכל אדם שמעוניין במוצר חיסכון איכותי וטוב, יכול לבחור בו.