נסיבות החיים שהובילו את אורי לופוליאנסקי להקים את יד שרה

יש מצבים בחיים, בהם נסיבות מסוימות מובילות אותנו להתחיל במסע מבלי שאנחנו יודעים לאן זה יוביל אותנו, אך המטרה הסופית ברורה לנו. הרבה פעמים אנשים לא מצליחים להגיע אל המטרה שלהם, אנחנו בדרך כלל שומעים על אנשים שכן הגיעו למטרה. בוודאי אם הם הצליחו להגשים את היעד בצורה אופטימאלית, אפשר לומר הרבה מעל למצופה.

אורי לופוליאנסקי הוא דוגמא טובה למי שהצליח מעל ומעבר בהגשת המטרה שהוא הציב לעצמו, מטרה אשר הוא החליט להציב בעקבות נסיבות חייו. אפשר לומר שזו דוגמא קלאסית למצב בו אדם מחליט שלא לתת לגורל להכניע אותו, אפשר לומר בוודאות שזה מצב מיוחד בו אזרח מחליט לעשות מעשה ולא מוכן להיכנע.

בשנות השבעים כאשר היה אב לילד צעיר, הוא גילה שבנו צריך מכשיר רפואי מסוים על מנת להתמודד עם מחלה. באותה תקופה לא היתה אפשרות ריאלית ללכת אל החנות ולקנות את המוצר, כי הוא היה יקר, בתי החולים לא סיפקו אותו. הוא הבין שכמוהו יש עוד לא מעט אנשים שנמצאים במצב דומה. במקום להרים ידיים, הוא החליט להקים עמותה אשר תעזור לאותם אנשים.

כיצד הוא עשה את זה? אורי לופוליאנסקי הקים עמותה ללא כוונת רווח, רכש לאט לאט מתקנים רפואיים, מתקני עזר שיכולים לעזור לחולים, בעיקר כשמדובר בילדים. המוצרים עברו מאחד לשני מבלי לשלם על כך.

זה כמובן איפשר לאותן משפחות ליהנות מאותו ציוד ובכלל ממכשירים רפואיים רבים שידם לא היתה משגת בשביל לרכוש אותם ולהשתמש בהם. עם הזמן תורמים החלו להגיע ולתרום לעמותה, כך שהיא תוכל לרכוש עוד ועוד מוצרים ומתקנים שונים עבור כל מי שמגיע אליה ומועניין ליהנות משירותיה.

חשוב לומר, הכל התחיל בגלל נסיבות חייו של אורי לופוליאנסקי, אך בזכות אופיו וזמינותו, הוא הצליח להקים עמותה מאוד מצליחה, עמותה עם סניפים בכל רחבי הארץ, הוא הצליח לקבל לא מעט תרומות, הכרה ופרסים. אין ספק, שלא רק נסיבות חייו הובילו להצלחת יד שרה אלא אישיותו המיוחדת של אורי.