תרומה לנזקקים – כיצד אנחנו יכולים לתרום

הרבה פעמים אנשים אשר רוצים לעזור לנזקקים, תוהים אם העזרה היחידה שהם יכולים להעניק היא באמצעות כסף. הרי כולנו יודעים שמרבית התרומות לארגונים מתבצעת באמצעות כסף, ואלה רוכשים בעצמם את מה שצריך עבור אותם אנשים שנזקקים לכך.

מאחר ומרבית התרומות, כמו גם פדיון כפרות, מתבצעות באמצעות כסף, אזי שאנשים, בעיקר צעירים, שאין להם את היכולת לתרום נוטים לוותר על אפשרות זו. אך אין זה אומר שהם לא יכולים להעניק תרומה לנזקקים בדרכים אחרות.

אפשר לומר שהתרומה לנזקקים מתחלקת לכמה וכמה רבדים בצורות שונות. כל אחד יכול לתרום בדרכו, הרי ידוע שכל תרומה עוזרת לחברה ולא משנה אם מדובר בתרומה של כסף, תרומה של חפץ או פריט, וכן אם מדובר בתרומה של מתן זמן.

אחת הדרכים הטובות לתרום לנזקקים היא לא בהכרח דרך כסף אלא דרך אפשרות אחרת, והיא מתן חפצים ופריטים שונים. זה יכול להיות מזון, ביגוד והנעלה, צעצועים, מוצרי תינוקות, רהיטים וכן דרך תרומות שקשורות ללימודים או לכל דבר אחר. כל תרומה שיכולה לעזור לפרט הבודד או לחברה, היא טובה במובן זה. כמובן שאנחנו צריכים לבדוק מה בדיוק אנחנו יכולים לתרום ומה צריך.

דרך אחרת לתרום לאנשים נזקקים היא באמצעות זמן. על פניו זה נראה מוזר, אך נניח ואנחנו מחליטים לתרום לאנשים באמצעות זה שאנחנו יוצאים מהבית כל יום ומעניקים שעתיים שלוש מהזמן שלנו בבישול בבית תמחוי, שיעורים פרטיים לילדים אשר הוריהם אינם יכולים לשלם על כך, וכן תרומות אחרות, זה ללא ספק יכול לעזור להם לא פחות מאשר תרומה כספית.

צריך לומר, יש לא מעט גופים וארגונים דרכם אנחנו יכולים לתרום זמן וכסף. אנחנו יכולים לבחור עם מי וכיצד לעבוד, על מנת לתרום בצורה אופטימאלית. חלק מהארגונים פונים אל קהל ספציפי, יש ארגונים שפונים אל כלל האוכלוסייה, יש כמובן גם ארגונים וקבוצות אשר מציעות לנו אפשרות לשלב בין קבוצות מסוימות על מנת לייצר קשר ביניהן.

לסיכום, כל תרומה יכולה להועיל לחברה, מה שחשוב הוא שאנחנו נתרום.