פתרונות לאיתור כספים אבודים

כמעט לכל אחד מאתנו ישנם כספים אבודים שאנו לא מודעים לקיומם. מצד אחד כולנו "נאבקים" כל יום כדי להתפרנס ולהתכלכל בכבוד, ולהצליח לסיים את החודש ללא מינוסים וחריגות בבנק. מצד שני ישנם כספים המונחים באיזשהו מקום שאנו לא יודעים על קיומם. לכן חשוב שכל אחד יעשה בדיקה ואיתור יסודי לכספים אשר שמגיעים לו כחוק.

דרכים לאיתור כספים אבודים

בדיקה לאיתור כספים אבודים איננה מסובכת וניתנת לביצוע בקלות ויעילות. שווה לקחת לרגע הפסקה מהעבודה השוטפת ולהקדיש מספר רגעים לאיתור כספים אבודים שמגיעים לנו, וכמובן יוכלו לעזור לנו מאוד בחיי היומיום.

במידה והנכם מעוניינים לבצע בדיקה שכזו, אלו הדרכים היעילות ביותר לאיתור הכספים שלכם:

  • חיפוש במסמכים ישנים – אחת מהדרכים החינמיות והיעילות להבין הם יש לכם כספים אבודים היכן שהוא, היא באמצעות חיפוש ונבירה עצמאית במסמכים ישנים שיש ברשותכם. פתחו קלסרים בהם תייקתם תלושי שכר ישנים, דוחות מבנקים בהם ניהלתם בעבר חשבונות ועוד. בדרך הזו תוכלו לגלות האם מופיע במסמכים מידע בנוגע לקרנות פנסיה שנפתחו עבורכם או סכומי כסף בזכות בחשבונות בנק ישנים.

  • מנועי חיפוש ברשת – דרך נוספת לאיתור שגם היא חינמית, היא באמצעות מנועי חיפוש ייעודיים הקיימים ברשת. מנועי החיפוש האלו מאפשרים לכם להזין את פרטיכם האישיים וכך מבצעים בדיקה אונליין מול גופים פנסיונים לגבי כספים שהצטברו לטובתכם באמצעות קרנות פנסיה שנפתחו, חשבונות בנק ישנים, ביטוחים שונים ועוד.

  • מערכת סליקה פנסיונית – דרך נוספת ויעילה אך בתשלום סמלי, היא מערכת סליקה מקוונת שתציג בפניכם את כל המידע באופן מידי בנוגע לכספים ששייכים לכם. מערכת הסליקה מפורטת מאוד ותציג לכם את כל המידע בנוגע לחשבונות וקרנות ששייכות לכם ושכחתם מקיומם.

  • חברות מקצועיות – לאלו מבינכם שמעדיפים לא להתעסק באופן עצמאי באיתור כספים אבודים, מומלץ לפנות לחברות מקצועיות המתמחות בתחום איתור כספים. חברות כאלו יעמדו לרשותכם כבר מההתחלה, כל שתצטרכו לעשות הוא להעביר לידיעתם פרטים מזהים אישיים והם ידאגו לבצע את האיתור עבורכם.

מה עושים עם כספים שאותרו?

לאחר שהצלחתם לאתר את הכספים האבודים השייכים לכם, חשבו באופן מושכל האם כדאי לכם לבצע משיכה של הכספים האלו לשימוש מידי, או שכדאי בעצם לאחד אותו עם חשבון או חסכון פעיל וכך לשמור אותו לעתיד.