מה חשוב לדעת לפני רכישה של שטח / מגרש?

המאמר באדיבות נדל"ן גרופ

ההוצאה הכי גדולה של כל אדם כמעט היא רכישת דירה או מגרש לקראת בניית הבית. מדובר בעסקה אשר דורשת תשלומי ענק, שיעבוד של הנכס למשך שנים ארוכות ותשלומים גבוהים הנוגסים בכל חודש מההכנסה החודשית. מובן כי אין למהר ולחתום על חוזה הרכישה של הבית, או של המגרש עליו ייבנה הבית לפני שבודקים האם אכן מדובר בנכס אמין, נכס בטוח, נכס איכותי שלא יאכזב את הקונה.

מה חשוב לדעת לפני רכישה של שטח / מגרש?

לפני הכול חשוב לפנות אל עורך דין העוסק בתחום המקרקעין. בעזרתו ניתן יהיה לבדוק בצורה יסודית האם אכן מדובר בקרקע בטוחה שתעניק את המענה המושלם. חשוב לשים לב כי עורך הדין הוא אכן איש מקצוע המכיר היטב את ענף הנדל"ן וזהו למעשה תחום ההתמחות שלו. כדאי להיוועץ אף בשמאי מקרקעין על מנת לוודא כי מדובר בקרקע שהיא שווה את המחיר שאתם נדרשים לשלם עליה.

שאלו את עצמכם…

אחרי שבדקתם את כל הנושא המשפטי של הקרקע בעזרתו של עורך דין, אתם יכולים להתקדם הלאה.

  • בדקו האם המגרש נמצא באזור שמתאים לכם להקים בו את ביתכם או את העסק שלכם?
  • האם האזור הוא עם כיווני אוויר טובים עבורכם?
  • איך הנוף שיש במקום?
  • האם ביצוע העבודות בפועל ועבודות הפיתוח הנדרשות ישאבו משאבים רבים?
  • האם הטופוגרפיה של המגרש ביחס לאזור ולכביש הסמוך היא עולה, יורדת או מישורית?

פונים אל אדריכל

אחרי שבדקתם את השטח מכל היבטיו והחלטתם שהוא אכן מתאים לכם, עליכם לפנות אל אדריכל. בעזרתו של האדריכל תוכלו להחליט מה ואיך להשתמש בשטח הנתון. חשוב שתסבירו לו מהם הציפיות שלכם על מנת שתוכלו להיות בטוחים כי אכן הקרקע הזו מתאימה לכם ולמטרות שלכם.

זכויות במגרש

בכל מה שקשור לנושא של שטחים למכירה, חשוב תמיד לבדוק האם מדובר בקרקע אמינה שהיא נקייה מכל שיעבוד, אין עליה עיקולים והמוכר של הנכס הוא אכן הבעלים שלו.

רק לאחר שהקרקע נמצאה בטוחה לגמרי תוכלו לחתום על חוזה הרכישה.

הכנסו וחפשו מגרשים למכירה באתר נדל"ן גרופ