דור חדש של דירקטורים

היום יותר ויותר בעלי עסקים זקוקים לעובדים מקצועיים שיעזרו להם בניהול החברה. בדיוק בנקודה הזו נכנסים הדירקטורים לתמונה. הדירקטורים מייצגים את בעלי המניות שבחברות הגדולות, ומכיוון שמדובר באחריות על כספים, מחפשות החברות דירקטורים מקצועיים בעלי חושים מפותחים. הדירקטורים מצדם הם אנשי מקצוע בעלי ידע במגוון רחב של תחומים כמו חשבונאות, כלכלה ועוד.

מה אפשר לעשות כדי להפוך לדירקטור?

אם גם אתם מעוניינים לקחת חלק פעיל בחברה גדולה, קורס דירקטורים מתאים לכם. הקורס מיועד לבעלי ניסיון בתפקידים בכירים וניהוליים (סמנכ"לים מנהלים, יועצים), אלה שמכירים את פנים החברה מקרוב. כמו כן, במרבית המקרים תנאי הקבלה מצריכים גם תואר ראשון. הקורס מעניק ידע ניהולי – עיוני ומעשי – ומכשיר את הדירקטורים לקראת תפקידם. בסיום הקורס מקבלים התלמידים תעודה ויכולים להשתלב בהצלחה במקומות התעסוקה השונים.

מה לומדים בקורס?

במהלך הקורס נחשפים התלמידים למגוון רחב של נושאי לימוד מרתקים. מבין נושאי הלימוד העיקריים ניתן להזכיר נושאים כמו תפקידו של הדירקטור בחברה, ניהול סיכונים, התכנון האסטרטגי בחברה, ניתוח של דוחות כספיים, הקוד האתי, ניהול משאבי אנוש ועוד. באופן כללי, עבודתו של הדירקטוריון כוללת שלושה היבטים חשובים: ניהוליים, משפטיים ופיננסיים.

כמו כן, במהלך הלימודים נדרשים התלמידים לעמוד במטלות שונות. לדוגמה, עליהם לנתח מקרים אמתיים שקרו בחברה, לנהל פנלים ולהעלות סוגיות שעלולות לצוץ במהלך ישיבות. הסימולציות השונות שעוברים התלמידים מסייעות להם להשתלב לאחר מכן בשוק העבודה ולהתקדם לתפקידים בכירים במהירות.

דרוש ידע בשוק ההון

מכיוון שהדירקטורים אחראיים על מניות החברה, עליהם להבין היטב במסחר בשוק ההון. כך שבמהלך הלימודים עליהם ללמוד יותר על התנהגותן של מניות במסחר הבורסה ולדעת לקרוא גרפים. כמו כן, הדירקטוריון עובד יחד עם מנהל החשבונות על מנת למקסם את רווחי החברה ולהגיע לתוצאות טובות.

איך אדע שזה מתאים לי?

אם אתם נמצאים בתפקידים ניהוליים בכירים ומתעניינים בנושאים הפיננסיים והמשפטיים, קורס דירקטורים יכול להתאים לכם. תוכלו למצוא מידע רב ברשת האינטרנט ואף להגיע לשיעור ניסיון במכללה. ניתן גם לדבר עם סטודנטים בהפסקות, לשאול אותם על מהלך הלימודים ולבצע את השיקולים שלכם.