מה חשוב לדעת כשרוכשים נכס?

רכישת נכס זה לא עניין פשוט, לא מדובר ברכישת מוצר רגיל, בין אם זה במשמעויות שלו ובין אם זה מבחינה כלכלית ומשפטית. לכן אנחנו צריכים לדעת כיצד עושים את זה בצורה נכונה.

איך רוכשים נכס בצורה נכונה?

בתהליך רכישת נכס יש מספר שלבים, כאשר ברור מכל שהשלב הראשון, הוא זה שאתם נחשפים לנכס, מבקרים בו ומביעים בו עניין, מכאן והלאה אפשר להתקדם לשלבים הבאים. תחילה, הזמינו מראש את התשריט של הנכס. זה יאפשר לכם לדעת כיצד הוא בנוי, איך הוא מתוכנן, מה אתם יכולים לשנות ומה אתם לא יכולים לשנות. כך תדעו מה הן האופציות שלכם, אך גם תוכלו לדעת האם מבחינה כלכלית משתלם לכם להשקיע בנכס.

אחרי שהזמנתם את התשריט, עליכם לבדוק את כל ההיבט המשפטי. כלומר, באיזה מצב נמצא הנכס, למי יש זכויות עליו, האם בכלל אפשר לרכוש אותו. המקרה הקל הוא, שהאדם שמציע לכם את הנכס הוא גם זה שמחזיק בו באופן בלעדי. יש מקרים יותר מסובכים, כמו למשל, שמדובר בנכס ירושה ואז צריך לקבל את הסכמת כל היורשים בשביל לרכוש אותו.

לאחר מכן, עליכם לבדוק גם את תוכנית המתאר של האזור, עליכם לדעת מה בדיוק אתם צריכים ויכולים לעשות עם הנכס. האם צפויים שינויים מסוימים באזור שעלולים להשפיע על האופן בו תוכלו להשתמש בו וכן על המחיר שלו. ייתכן מאוד, שתרכשו נכס שהערך שלו ירד או יעלה, אחרי רכישתו.

מן הסתם, עליכם גם לוודא שהמחיר של הנכס תואם את הערך שלו, בין אם זה מבחינת גודל, מבחינת איכות, מבחינת המחירים של נכסים דומים באזור ועוד. בהתאם לכך, תוכלו להחליט האם אתם מעוניינים לרכוש את הנכס או לא.

מי יכול לעזור לכם להחליט?

החלטה לרכוש נכס רצוי לקבל עם עזרה של גורמי מקצוע. החל משמאים שיעזרו לכם בכל מה שקשור להערכת שווי ופרטים כספיים אחרים, וכלה בעורכי דין שיעזרו לכם בכל ההיבט המשפטי ובהיבטים אחרים שקשורים גם לניהול משא ומתן וגם בניסוח החוזה הסופי.