"שמתי סולר במקום בנזין!" – יש פתרון!

לעתים אנו מגיעים לתחנת דלק עייפים ומבולבלים כתוצאה מיום קשה, תחושות רעות, מחלות ועוד, ואז מרוב בלבול וחוסר תשומת לב, ואולי גם בעיית ראייה בחושך – מתדלקים את המנוע בסולר במקום בנזין. במקרה כזה אנו נבחין בטעות מיד לאחר התדלוק מאחר שהרכב לא יניע ונישאר תקועים בתחנה. מצב כזה ימנע מאיתנו חזרה לנסיעה ולשגרה ועלול לגרום לשיבוש חמור בסדר היום ובתוכניות שלנו. לכן ברגע שמבחינים לאחר התדלוק שהרכב אינו מניע – אפשר לנחש שהבעיה היא שגיאת תדלוק, ולנסות לפתור אותה מהר ככל שניתן. הפתרון היעיל ביותר לתקלה כזו הוא הזמנת מומחה ממוסך, שיודע לנקות את המנוע במהירות.

ניקוי מנוע מדלק שגוי

שירות זה מתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים בלבד, ואין לנסות לבצע אותו בכוחות עצמכם. רצוי כמובן לפנות לחברה אמינה ולחכות עד שתגיע עזרה, שכן תהליך שאיבת דלק לא נכון אורך מספר דקות, ואז תוכלו למלא שוב את המיכל בדלק הנדרש (בדרך כלל בנזין 95, אבל יש לזכור שסולר מתאים לרכבים עם מנוע דיזל). בתום השאיבה ומילוי הדלק ניתן יהיה לנסוע ולהמשיך את שגרת יומכם. חשוב להתסייע בחברה אמינה בלבד אשר פועלת שבעה ימים בשבוע ו-24 שעות ביממה. יש לפנות רק לחברה אמינה ובעלת מוניטין ניסיון וידע וכמובן לברר עלויות מראש. תקלה כזו היא תוצאה של חוסר תשומת לב ולחץ זמנים ולכן יכולה לקרות לכל אחד.

חשיבות האיתור המהיר

תדלוק שגוי אינו בעיה נפוצה אבל היא קיימת ראו דוגמא בלינק, ולכן חשוב להבין מהר ככל האפשר מה הסיבה לכך שהרכב אינו מניע. לרכב תקוע עשויות להיות מספר סיבות אפשריות אבל אם לא נאתר את התקלה תוך זמן קצר אנו עלולים לחשוד שמדובר בבעיית מצבר או מנוע ולהיתקע בתחנה זמן רב, ואז להזמין גרר או סיוע ממוסך נייד. עיכוב בתיקון ישבש את סדר היום המתוכנן ועלול לעלות ביוקר בשל ביטולי פגישות, אירועים, עבודה וכו'. לכן כשהרכב אינו מניע כדאי לשאול את עצמנו האם יתכן שביצענו תדלוק שגוי ובמידה שהתשובה חיובית – להזמין שירותי שאיבה.