תמ"א 38 – בואו נעשה קצת סדר בנושא

מספיק שתעברו באחד מרחובות תל אביב ותוכלו לגלות בו בניין שעובר שיפוץ תמ"א 38. שיפוץ זה הוא חלק מפרויקט של חידוש עירוני, בכל הארץ, ובא להגן על בניינים ישנים, כאלה שנבנו לפני שנת 1980, מפני מפגעי טבע שונים כמו רעידת אדמה ולאפשר מחייה טובה יותר, בריאה יותר ונכונה יותר לכל דיירי הבניינים האלה.

 

כשמכל מקום ניתן לשמוע את המושג תמ"א 38, מה הוא באמת אומר?

למה תמ"א 38 נוצר?

מכיוון שרעידות אדמה עלולות להתרחש על אדמת ישראל בעקבות מיקומה על השבר הסורי – אפריקאי, בניינים רבים עשויים להיות בסכנת קריסה זאת מפני שיסודותיהם ישנים מדי וחלשים מדי. על כן, הורכבה תוכנית שכל ייעודה זה לשפר את איכות יסודות הבניינים ואת איכות המגורים בהם.

 

אבל לא רק הגנה מפני רעידות אדמה

כחלק מהמאמץ לשמר את הבניינים הישנים, הוחלט כי ניתנת האפשרות להרחיב, להוסיף, לשפץ ולשפר משמעותית את איכויות הבניינים כמו תשתית, חניה, מעלית ועוד, מה שמעניק יתרון רב לבעלי הדירות בבניין, שיכולים לצאת מורווחים מאוד מעסקה כזו.

 

לא כל בניין יכול

אי אפשר להתכחש לעובדה שבניינים שסיימו תמ"א 38 הם פשוט יפיפיים. ואם יש לכם דירה בבניין, אתם בוודאי מתפתים לבדוק האם הבניין שלכם עומד בתנאים שתמ"א 38 מבקש. אנחנו אומרים כבר עכשיו, אל תגישו בקשה אם הבניין שהדירה שלכם נמצאת בו לא נבנה לפני שנת 1980. זהו תנאי קריטי לבקשה ואם הוא לא חל, הבקשה תבוטל באותו הרגע.

 

לסיכום,

תמ"א 38 הוא דרך נפלאה לשקם ולשפר בניינים ישנים, המאכלסים במשך שנים רבות דיירים רבים, לעוד שנים רבות וטובות. אם אתם לקראת תהליך תמ"א 38, עשו לעצמכם טובה והתייעצו עם אנשי מקצוע המכירים את התחום מקרוב.

 

לייעוץ על ידי מומחה ומידע נוסף פנו עוד היום לחברת גיל קלינגר – קידום פרוייקטים של תמ"א 38.