פשיטות רגל – מה צריך לדעת על התהליך

אם החובות שלכם הפכו לבלתי ניתנים לניהול או שאתם עומדים בפני עיקול כלשהו, ייתכן שאתם חושב להצהיר על פשיטת רגל. בעוד שפשיטת רגל עשויה להיות המוצא היחיד עבור אנשים מסוימים, יש לה גם השלכות חמורות שכדאי לקחת בחשבון לפני שתקבלו החלטות.

פשיטות רגל – מה צריך לדעת על התהליך

פשיטת רגל נחשבת בדרך כלל כמוצא אחרון עבור אנשים שרק עומדים בחובות ואינם רואים דרך לשלם את חשבונותיהם. לפני הגשת פשיטת רגל, יש חלופות שכדאי לבחון. הם פחות יקרים מפשיטת רגל ועשויים לגרום פחות נזק לרשומת האשראי שלכם.
מוזמנים להתייעץ עם אביתר כהן – עו"ד להליך מחיקת חובות.

מה אפשר לעשות לפני פניה לפשיטת רגל?

בררו האם הנושים שלכם מוכנים לנהל משא ומתן. במקום לחכות להסדר פשיטת רגל – ולהסתכן בכך שלא יקבלו דבר – חלק מהנושים יסכימו לקבל תשלומים מופחתים לאורך זמן רב יותר.

בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם גורם מוסמך שיכול להכווין אתכם בתהליך זה ולמצוא עבורכם חלופות טובות יותר לצורך סידור עניין פשיטת רגל. זוהי האפשרות המועדפת שבלעדיה קשה להתנהל בהמשך.

פשיטת רגל וקבלת משכנתא

במקרה שאדם רוצה משכנתא לרכישת בית, עליו להתקשר לגוף המאפשר לו הלוואה, כדי לבדוק אילו אפשרויות עשויות להיות זמינות עבורו. 

חלק מהמלווים מגלים סובלנות (דחיית תשלומים לפרק זמן), תוכניות פירעון (כמו תשלומים קטנים יותר שנפרסו לאורך תקופה ארוכה יותר), או תוכניות לשינוי הלוואות (מה שעלול, למשל, להוריד את הריבית ליתרת ההלוואה).

בנוסף, יתכן שאדם זה יהיה זכאי לפשרה, בה מס הכנסה יסכים לקבל סכום נמוך יותר. מס הכנסה מציע גם תוכניות תשלומים, המאפשרים לנישומים הזכאים לשלם את מה שהם חייבים לאורך זמן.
בקרו באתר של עו"ד אביתר כהן כדי לקרוא בהרחבה על הליכי מחיקת חובות בפשיטת רגל.