האם יש סיכונים בתהליכי השתלת שיער?

גברים רבים המתמודדים עם נשירת שיער ותהליכי התקרחות, מעוניינים למצוא פתרון יעיל ואיכותי לבעיות אלו. בין האופציות שעומדות לרשותם, ישנה האפשרות לבצע השתלת שיער. החשש של רבים מהם, הוא שיש בתהליך זה סיכונים בריאותיים ואחרים. על כך נדון במאמר שלפניכם.

מה היתרונות של השתלת שיער?

לא מעט גברים מעדיפים לבחור באפשרות של השתלת שיער לצורך התמודדות עם נשירה והתקרחות, ובייחוד מי שסובל מהתקרחות ניכרת. הטיפול מעניק מראה של שיער מלא, מראה שישנה את החזות שלהם באופן משמעותי. טיפול זה נחשב פופולארי מאוד, ולו בשל סיכויי ההצלחה שלו.

יחד עם זאת, כמו בכל טיפול רפואי או אסתטי, גם לטיפול זה יש סיכונים שונים וחשוב להכיר אותם לפני שפוצחים בתהליך. בחלק הבא של המאמר נסביר על הסיכונים ומה יש לעשות במידה והם מתממשים.

מה הם הסיכונים הנפוצים בטיפול השתלת שיער?

צלקות בקרקפת

טיפול השתלת שיער יכול להשאיר צלקות שונות על גבי העור. מדובר בסיכון נמוך ככל שהגורם המטפל מקצועי יותר. לרוב, השיער עצמו יסתיר את הצלקת ויהיה קשה להבחין בה.

שיער דליל ודק

אף על פי שטיפול השתלת שיער, נוצר על מנת למנוע קרחות ולהתגבר על ההתדלדלות של השיער, עדיין ייתכן שבשלבים מסוימים יופיע שיער דליל ודק. מדובר בתופעה זמנית. עם הזמן השיער יחזור למצבו הטבעי. בכל מקרה, רצוי להתייעץ עם הצוות המטפל, על מנת לקבל מידע כיצד לנהוג במצב כזה.

גירודים מתמשכים

גברים רבים שעוברים טיפול השתלת שיער, מתלוננים על תופעה של גרד מתמשך לאורך ימים ארוכים אחרי הטיפול. זה ייתכן, מאחר והעור עובר תהליך של גירוי בעת הטיפול. מומלץ לנסות להימנע מגירוד, ואפשר גם למצוא תכשירים שונים שיכולים לעזור בכך.

בצקות בעור

תופעה שכיחה נוספת היא בצקת. זו תופעה מוכרת בהרבה מאוד ניתוחים וטיפולים בעור, היא נובעת מהצטברות נוזלים כתוצאה מביצוע פרוצדורה בנקודה מסוימת בעור. ככל שחולף הזמן הבצקת אמורה להיעלם, כחלק מתהליך ההחלמה של העור. לא מדובר בסיכון משמעותי, ואין בבצקות אלמנט של זיהום שיכול להשפיע על התפקוד.

 

כדאי להתייעץ עם גורם רפואי בטרם תחילת התהליך, ולו כדי להבין את כל הסיכונים הכרוכים בטיפול מבעוד מועד. בהצלחה.